سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
کد خبر: 198266

یک مشاور خانواده در خراسان‌جنوبی گفت: تنش‌های حل نشده زوجین باعث ایجاد قهرهای مکرر می‌شود.

علت قهرهای مکرر همسران چیست؟

سلامت نیوز:یک مشاور خانواده در خراسان‌جنوبی گفت: تنش‌های حل نشده زوجین باعث ایجاد قهرهای مکرر می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،حسین امینی  با بیان این‌که قهر از واکنش‌های طبیعی انسان است، اظهار کرد: کودک، زن یا مرد تفاوتی نمی‌کند، همه این افراد در موقعیت‌هایی که با ناکامی مواجه می‌شوند یا به نیازهای مطلوب خود دست پیدا نمی‌کنند، ‌برای ادای حق به قهر روی می‌آورند.

وی با اشاره به این‌که کنش‌ها و واکنش‌ها، خوسته یا ناخواسته، افراد را به سمت قهر سوق می‌دهد، ادامه داد: اغلب افرادی که سعی می‌کنند با توسل به قهر به سمت خواسته خود قدمی مثبت بردارند، متحمل استرس‌های زیادی می‌شوند.

این مشاور خانواده با بیان این‌که خانم‌ها بیشتر از قهر استفاده می‌کنند، تاکید کرد: قهر روندی است که نشان می‌دهد ارتباط به طور کامل قطع نشده و دوباره آشتی اتفاق می‌افتد.

با همسر خود قهر نکنید

امینی با اشاره به زوجینی که به طور مکرر قهر می‌کنند، تصریح کرد: این افراد احتیاج به مطرح شدن، حل مشکلات یا جلب توجه دارند و بسیاری از مواقع از نداشتن اعتماد به نفس رنج می‌برند.

وی با بیان این‌که انسان‌های بزرگوار خیلی گذشت می‌کنند، افزود: عمق و میزان قطع رابطه به اهمیت پیام بستگی دارد و ممکن است از چند ساعت تا چند روز هم طول بکشد.

این مشاور خانواده با بیان این‌که قهرها راه درمان دارند، گفت: زوجین قهر را با بی‌توجهی به مسئله تمام نکنند و با صحبت کردن مشکل خود را حل کرده و اگر نیاز است از مشاور کمک بگیرند.

امینی با اشاره به این‌که درک متقابل باعث کم‌شدن قهرهای مکرر می‌شود، تصریح کرد: شاید بتوان برای نشان دادن کار اشتباه همسر از سرسنگین بودن برای زمان کوتاهی استفاده کرد، اما نباید مدت آن طولانی باشد ولی تکرار آن یا طولانی شدن مدت آن، برای رابطه زناشویی بسیار مضر است.

 وی بیان این‌که تنش‌های حل نشده باعث قهرهای مکرر می‌شود، تاکید کرد: گاهی زوجین نمی‌توانند منظور و پیام خود را به یکدیگر منتقل کنند و یکی از زوجین احساس می‌کند مورد بی‌توجهی قرار گرفته و قهر می‌کند.

این مشاور خانواده با بیان این‌که در برخورد با مشکلات گفت‌وگو کنید، یادآور شد: قهر موجب ایجاد فاصله عاطفی و شناختی بین دو طرف شده و قهر کردن‌های زیاد و طولانی مدت به مرور زمان موجب دلسردی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha