سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
کد خبر: 198286

عارضه آسیب فشار تکراری یکی از سریع ‌ترین بیماری‌ های در حال رشد مرتبط با شغل است. افرادی که به دلیل نوع شغل خود مجبورند روزانه مدت زیادی پشت کامپیوتر بنشینند، اغلب به عارضه آسیب فشار تکراری مبتلا می ‌شوند.

چرا دچار عارضه «آسیب فشار تکراری» می شویم؟

سلامت نیوز:عارضه آسیب فشار تکراری یکی از سریع ‌ترین بیماری‌ های در حال رشد مرتبط با شغل است. افرادی که به دلیل نوع شغل خود مجبورند روزانه مدت زیادی پشت کامپیوتر بنشینند، اغلب به عارضه آسیب فشار تکراری مبتلا می ‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت، این عارضه یا همانRSIبیشتر اندام فوقانی بدن مانند ساعد، آرنج، مچ دست، دستها، شانه ها و گردن را درگیر خود می کند. معمولا افرادی که یک کار خاص را برای مدت طولانی بارها و بارها انجام می دهند، بیشتر به عارضه فشار تکراری مبتلا می شوند.

علائمRSIچیست؟

علائم این عارضه خود را با حساسیت، درد، گرفتگی عضلات، سفتی، ضعف، سوزن سوزن شدن دست، بی حسی یا تورم نشان می دهد. اگر شما در شغل خود هر کدام از این علائم را دریافت کردید، باید فورا برای انجام اقدامات درمانی با پزشک تان مشورت کنید. درمان هرچه زودتر آغاز شود، شانس بهبودیRSIبیشتر است.

راهکارهای پیشگیرانه

راهنمایی های عملی می تواند به کاهش خطر ابتلا بهRSIو سایر اختلالات مرتبط با آن کمک کند.

در قدم اول باید مطمئن باشید که تجهیزات میز کارتان به درستی راه اندازی شده است و این مهمترین نکته در پیشگیری از عارضه آسیب فشار تکراری است.

کامپیوتر نباید روی هر میزی که در دسترس است قرار گیرد. میز کامپیوتر میز مشخصی است که برای استفاده از آن طراحی شده است.

طرز نشستن صحیح و گرفتن مشاوره از پزشک در مورد پوزیشن های درست نشستن بر اساس تنظیمات میز کار مهم است.

اجتناب از طولانی نشستن به جلوگیری ازRSIو سایر اختلالات اندام فوقانی کمک می کند. شما باید مطمئن شوید که چشم‌ ها، پشت، مچ‌ ها و گردن را هر نیم ساعت یکبار استراحت می کنند.

سعی کنید قد میز و صندلی را برحسب قد خودتان تنظیم کنید و محل قرارگیری کیبورد هم باید متناسب با آرنج و بالاتنه باشد.

صفحه استاندارد کامپیوتر و حتی استاندارد بودن ماوس، اهمیت زیادی دارد.

کم کردن سرعت ماوس می تواند تا حد زیادی تنش عضلانی دست ها را کاهش دهد.

برای تایپ کردن و استفاده از موس، مچ‌ ها باید در وضعیت خنثی قرار گیرند نه خم شده یا کشیده شده.

کیبورد باید 70 تا 75 سانتیمتر بالاتر از سطح زمین قرار داشته و قابل ‌تنظیم باشد تا برای افراد بلندقدتر بالاتر رفته و برای کوتاه‌ قدترها، پایین بیاید.

از اعصاب و تاندون‌های آسیب دیده کار نکشید. به طور مثال استفاده بیش از حد از تلفن به بروز التهاب در آرنج منجر می‌ شود. همچنین بکارگیری ماهیچه‌ های آسیب‌ دیده ضعیف شدن آنها و ناتوانی عضلانی را به همراه دارد.

در صورت ابتلا به عارضه آسیب فشار تکراری، انجام ورزش، فیزیوتراپی و نه فقط مصرف دارو را پزشکان توصیه می‌کنند که مدت زمان بهبود سه هفته تا شش ماه طول می‌ کشد. در صورت نادیده گرفتن درد و مصرف مسکن‌ ها برای تسکین درد، وضعیت بیمار وخیم تر و دوره درمان طولانی ‌تر می ‌شود.

منبع:nhs

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha