داوطلبان آزمون دستیاری سال 88 در نامه ای خطاب به دکتر شهاب الدین صدر رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با ارائه مستنداتی در زمینه ایرادات سئوالات آزمون علت اصلی غیرواقعی بودن رتبه ها را استاندارد نبودن آزمون برشمردند.

این داوطلبان در این نامه خاطرنشان کرده اند: پیرو پیشنهاد کمیسیون بهداشت برای بررسی مجدد سئوالات، این بررسی انجام شد و تعداد 15 سئوال غلط (علاوه بر سئوالات حذف شده توسط وزارت بهداشت) با مرجع ذکر شده در این زمینه بررسی شد.

در بخش دیگر این نامه تاکید شده است: سئوالات ذکر شده در صورت اعمال می تواند تا 60 نمره در نمرات داوطلبان تغییر ایجاد کند.

داوطلبان در این نامه یادآور شده اند: پیش از این مقرر شده بود طی جلسه ای روز سه شنبه هفته گذشته در محل وزارت بهداشت با حضور اعضای هیئت علمی و دکتر شاهرخ رامین نماینده ویژه کمیسیون بهداشت مجلس صحت سئوالات بررسی شود که دکتر محققی معاون آموزشی وزارت بهداشت با این تحلیل که فرجه اعتراض به سئوالات پایان یافته جلسه فوق را لغو کردند حال اینکه سئوالات مذکور طی 48 ساعت بعد از آزمون توسط داوطلبان به وزارت بهداشت ارجاع شده ولی ترتیب اثر نیافته اند.

معترضان آزمون دستیاری سال 88 در بخش دیگری از این نامه تاکید کرده اند: در بررسی انجام شده دو سئوال مهم بوجود می آید. اول اینکه چرا با اینکه بررسی و ترتیب اثر به سئوالات که تاثیر شگرفی در نتیجه نهایی دارد توسط وزارت بهداشت نادیده گرفته می شود و دوم اینکه چگونه آزمونی با این سطح نازل کیفی به جای اینکه نتایج نزولی در نمرات نسبت به سالهای قبل داشته باشد، این چنین رشدی را نشان می دهد؟

در ادامه این نامه آمده است: آیا در دانشگاههای ما به کارورزان و استعدادهای درخشان دروس غلط آموخته می شود زیرا همانطور که می دانید یکی از تحلیل های وزارت بهداشت برای نتایج آزمون، حضور حماسی نخبگان در این آزمون بوده است.

این داوطلبان معتقد هستند رویکرد وزارت بهداشت حاکی از عزم جزم این نهاد در عدم پاسخگویی به هیچ منطقی است. به زودی نتایج نهایی نیز اعمال شده و بدون تردید سرمای یاس بوجود آمده در پزشکان، سال جاری اورژانس های کشور را تهدید می کند. لذا خواهشمند است در صورت صلاحدید اقداماتی جدی تر و عاجل را در این خصوص لحاظ بفرمایید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha