شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 19834

به گفته عضو انجمن جراحی پلاستیك صورت آسیا، تبلیغات و سخنانی دال بر اینکه عدم تجدید تزریق بوتاکس به علت عادت کردن بدن به این ماده، موجب عمیق‌تر شدن چروک‌ها و یا افتادگی و فلج عضلات می‌شود، صحت و مبنای علمی ندارد.

دکتر سید علیرضا مصباحی در گفت‌وگو باایسنا، ضمن بیان مطلب فوق ادامه داد: تجدید یا عدم تجدید تزریق بوتاکس به تمایل افراد بستگی دارد و هیچ الزامی به تزریق مجدد وجود ندارد.

این جراح و متخصص بیماری‌های گوش گلو بینی، جراحی سر و گردن، پلاستیک بینی و صورت افزود: خوشبختانه یا متاسفانه اثر بوتاکس موقتی است. چنانچه بوتاکسی به درستی استفاده شود، به طور میانگین 6 تا 9 ماه ماندگاری دارد.

وی با بیان اینکه البته میزان ماندگاری اثر بوتاکس تزریق شده، بستگی به واکنش و بافت‌های بدن فرد دارد، ادامه داد: در برخی بیماران اثر بوتاکس تزریقی تا یک و حتی یک و نیم سال باقی می‌ماند در حالی که در عده‌ای دیگر، ممکن است ظرف سه ماه از بین برود.

این عضو انجمن جراحی پلاستیک صورت آسیا ادامه داد: تبلیغات و سخنانی دال بر اینکه فرد دریافت کننده بوتاکس تزریقی، باید دایما 3 یا 6 ماه یک‌بار برای تزریق مجدد مراجعه کند به طور کامل نادرست بوده و هیچ مبنای علمی ندارد.

این عضو انجمن راینولوژی ایران ادامه داد: مراجعه برای تزریق مجدد بستگی به تمایل فرد دارد و چنانچه پس از، از بین رفتن اثر خواستار تجدید مجدد باشد، اقدام به تزریق می‌شود.

دکتر مصباحی افزود: حتی این امکان وجود دارد که در برخی افراد با یک بار تزریق بوتاکس، چروک‌ها به طور دایم از بین بروند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha