مدتیست که برای چند روز متوالی هوای تهران به دلیل وارونگی هوا در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس و گاها ناسالم برای تمامی گروهها قرار گرفته است.این در حالیست که در طی روزهای مشابه در سالهای قبل آمارها نشان دهنده بهبود وضعیت هوای تهران و سایر شهرهای ایران است و این البته عزم ملی و فرهنگسازی و توجه همه ارگانهای کشور و دستگاهها برای ادامه این روند را میطلبد.

سفر ابتکار به مراکش تفریحی نیست/لابی بین المللی ابتکار برای حل مشکل آلودگی هوا

سلامت نیوز-*زهرا خوشحالی:مدتیست که برای چند روز متوالی هوای تهران به دلیل وارونگی هوا در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس و گاها ناسالم برای تمامی گروهها قرار گرفته است.این در حالیست که در طی روزهای مشابه در سالهای قبل آمارها نشان دهنده بهبود وضعیت هوای تهران و سایر شهرهای ایران است و این البته عزم ملی و فرهنگسازی و توجه همه ارگانهای کشور و دستگاهها برای ادامه این روند را میطلبد.

به گزارش سلامت نیوز اکنون همه مردم میدانند که جنس آلودگی هوا از نوع گرد و غبار بوده و شاخص های دیگر نظیر مونوکسید کربن و ... در بسیاری از روزها وضعیت سالم قرار دارد. و پدیده گرد و غبار که مردم کشور را متحمل آسیب ها زیادی کرده بخش اعظم آن مربوط به کشورهای اطراف است که نیازمند لابی گری بین المللی و برگزاری جلسات با سازمانها و سخنرانی و آگاه سازی عمومی مسئولین و مردم جهان از وضعیتی که مردم کشورمان ناخواسته گرفتار آن شده اند است.

و به همین دلیل معصومه ابتکار در روزهای گذشته سفری به مراکش داشت و در این باره سخنرانی کرد تا توجه مجامع بین المللی را به این مهم جلب کند که چرا مردم کشور ما باید چوب سوء تدبیر و مدیریت کشورهای همسایه را چه در زمینه مدیریت آلودگی هوا و عدم انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از پدیده گرد و غبار و چه در زمینه مدیریت آبی که بسیاری از تالاب های مرزی کشور را دچار خشکسالی کرده بخورند.

حال کجای این موضوع که یکی از مسئولین نظام جمهوری اسلامی در کنار مسئولین بین المللی به سخنرانی و ارائه راهکارها و نظرات درباره طوفان ریز گرد بپردازد جای اشکال دارد ؟ آیا این نشان دهنده قدرت و اقتدار کشورمان در حضور برای حل مشکلات بصورت بین المللی نیست؟اینهمه عداوت از کجا ناشی میشود یا معصومه ابتکار  نان چه کسانی را آجر کرده که باید اینچنین غیرمنصفانه مورد تهمت و توهین قرار گیرد؟

دلواپسانی که فریاد عدم توجه سازمان محیط زیست به معضل گرد و غبار را سر داده اند حتما فراموش نکرده اند روزهایی که تمام تدبیر دولت گذشته برای حل مشکل آلودگی هوا در بکارگیری هواپیماهای آب پاش بود و تا مدتها سوژه طنز رسانه ها شده بود و شاید خود را به فراموشی زده اند زمانی را که مردم کشورمان هزاران برابر بیشتر بنزن آلوده را به دلیل تحریم بنزین به ریه های خود میفرستادند و بنزین پتروشیمی جان بسیاری از زنان و کودکان و مردان و هموطنانمان را در معرض خطر بیماری های خطرناک و لاعلاج قرار داده بود.

مگر سفر ابتکار به مراکش سفر زیارتی تفریحی و سیاحتی بوده که چنین داد بی انصافان را در آورده که در هوای آلوده ابتکار به مراکش سفر کرد؟!!

چشمهایمان را باز کنیم و موضوع آلودگی هوا را سیاسی نکنیم که اولین ضرر کنندگان آن خودمان و فرزندانمان خواهیم بود.

رسانه های منتقد هم بهتر است فشارهایشان را به مسئولین دستگاهها برای اجرای تعهدات خود در زمینه مبارزه با آلوگی هوا و خصوصا نمایندگان مجلس وارد آورند که بار دیگر جلوی لایحه هوای پاک را نگیرند ، زمان معاینه های فنی خودروها را از ۲ سال به ۵ سال افزایش ندهند و اقدامات مناسب را برای بهبود وضعیت با کار کارشناسی در دستور کار قرار دهند .

*سردبیر سلامت نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha