معاون امورتوانبخشی سازمان بهزیستی کشور از حمایت این سازمان از خانواده‌های دارای چندقلو در راستای تحقق سیاست ابلاغی خانواده توسط مقام معظم رهبری درخصوص ایجاد سازوکارهای لازم برای ارتقای سلامت همه جانبه خانواده ها به ویژه سلامت باروری و افزایش فرزندآوری خبر داد.

مجلس موافقت کرد: مشاوره ژنتیک زوجین اجباری می‌شود

سلامت نیوز: معاون امورتوانبخشی سازمان بهزیستی کشور از حمایت این سازمان از خانواده‌های دارای چندقلو در راستای تحقق سیاست ابلاغی خانواده توسط مقام معظم رهبری درخصوص ایجاد سازوکارهای لازم برای ارتقای سلامت همه جانبه خانواده ها به ویژه سلامت باروری و افزایش فرزندآوری خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز، ایسنا نوشت: حسین نحوی نژاد در خصوص سازو کار حمایتی سازمان بهزیستی از خانواده های دارای چند قلو ، اظهار کرد: از سال گذشته بهزیستی حمایت از این خانواده ها را پیگیری می کند زیرا یکی از معضلات این خانواده‌ها نحوه نگهداری و تامین هزینه‌های این نوزادان است که اغلب آنان در این زمینه دچار مشکل می شوند؛ به این ترتیب آیین نامه‌ای را در راستای حمایت از خانواده‌های دارای چندقلو تدوین و ابلاغ کرده‌ایم.

راه اندازی ٢٥٠ مرکز مشاوره ژنتیک

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در ادامه ضمن بیان آنکه انجام مشاوره ژنتیک در سلامت باروری، از اهمیت بسزایی برخوردار است تا فرزندان سالم متولد شوند و در صورت احتمال خطر خانواده آگاه و از آن پیشگیری شود گفت: به همین منظور ٢٥٠ مرکز مشاوره ژنتیک در کشور راه‌اندازی شده است.

نحوی نژاد تصریح کرد: تلاش کردیم تا در برنامه ششم توسعه بتوانیم، انجام مشاوره ژنتیکی برای زوج ها را اجباری کنیم که خوشبختانه مجلس با این پیشنهاد موافقت کرده و به نظر می رسد این پیشنهاد عملیاتی شود.

وی هم چنین خاطر نشان کرد: به دنبال عملیاتی شدن این پیشنهاد، اعتبارات خاصی نیز در نظر گرفته می‌شود تا خانواده‌ها از نظر مالی متحمل فشار نشوند و همچنین خانواده هایی که خطر تولد فرزند معلول در آنها زیاد است، بتوانند از خدمات ویژه استفاده کنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha