یك متخصص بیماری‌های پوست و مو با بیان اینكه لیزر برای درمان لك‌های صورت آخرین گزینه درمانی است، گفت: بهتر است، لك‌های پوستی صورت با دارو درمان شوند.

دكتر سیما رسایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار كرد: استفاده از لیزر برای درمان مشكلات پوستی سودمند است اما نباید فراموش كرد كه در استفاده از لیزر باید به مسایلی توجه شود تا پوست به عوارضی دچار نشود.

وی افزود: به عنوان مثال افرادی با پوست سبزه تیره و یا پوست روشن كه برای درمان لك ناشی از حاملگی از لیزر استفاده می‌كنند، ممكن است دچار عوارض پس از لیزر شوند.

رسایی با بیان اینكه لیزر انواع گوناگونی دارد، گفت: لیزر CO2 كه معمولا برای درمان آكنه، چین و چروك صورت و افتادگی پوست به كار مِی رود در صورتی كه با مراقبت‌های خاص انجام نشود عوارضی به همراه دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی‌شاپور اهواز خاطرنشان كرد: در زمان استفاده از لیزر لایه‌ای از پوست برداشته می‌شود كه اسكار و جای زخم آن باقی می‌ماند و زخم بعد از دو هفته التیام می‌یابد. در زمان بهبودی زخم ناشی از لیزر اگر مراقبت‌های ویژه‌ای مانند استفاده از كرم ضدآفتاب انجام نشود، ممكن است لك‌های قهوه‌ای رنگ در پوست ایجاد شود.

این متخصص بیماری‌های پوست و مو ادامه داد: همچنین انتخاب صحیح نوع درمان از سوی پزشك برای انجام لیزر بسیار مهم است. برخی بیماری‌های پوستی مانند لك صورت با دارو درمان می‌شوند و لیزر آخرین درمان برای این نوع بیماری‌ها است.

رسایی با تاكید بر ضرورت استفاده از كرم ضدآفتاب پس از استفاده از لیزر گفت: همچنین باید در فصل تابستان تردد در زیر نور مستقیم خورشید كاهش یابد.

وی افزود: لیزر‌های عمیق پوستی سبب ایجاد حالت سوختگی و گوشت اضافی می‌شود. هرچند این عارضه كمتر مشاهده می‌شود اما باید به آن توجه شود.

این متخصص بیماری‌های پوست ومو تصریح كرد: با توجه به این ‌كه واكنش متفاوت پوست افراد به لیزر بهتر است برای درمان لك صورت ابتدا به صورت آزمایشی از لیزر بر روی پوست بیمار استفاده شود و اگر موفقیت‌آمیز بود و لك كم رنگ شد به صورت وسیع از لیزر در مورد آن بیماری خاص استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • منیر ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    19 2
    با سلام وخسته نباشید میخواستم از خانم دکتر بپرسم من حدود دو سال ونیم پیش برای لیزر موهای زائد در قسمت چانه به یه دکتر که متخصص پوست و مو نیست مراجعه کردم که ایشان به صورت تجربی لیزر میکند به توصیه دیگران این کار را انجام دادم. در جلسه آخر لیزر درمانی پوست صورت من دچار سوختگی بدی در قسمت چپ چانه شد که بعد از مراجعه و یکی دو جلسه لیزر و تزریق آمپول نتیجه ای نگرفتم حالا بعد از گذشت این مدت در آن قسمت پوستم حالت گوشت اضافه آورده و برآمده شده به اندازه یک خال گوشتی که رو و اطراف آن سفید رنگ شده. خواهشمندم راهنمایی کنید که برای درمان این مشکل چکار کنم. چون توی صورت هست خیلی ناراحتم کرده.از لطفتون ممنونم.