چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
کد خبر: 198422

تعداد مبتلایان به فشارخون بالا طی ۴۰ سال در سراسر جهان به بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون نفر رسیده است.

ابتلای بیش از یک میلیارد نفر به فشارخون بالا در جهان

سلامت نیوز:تعداد مبتلایان به فشارخون بالا طی ۴۰ سال در سراسر جهان به بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون نفر رسیده است.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، متخصصان با بیان اینکه تعداد مبتلایان به فشارخون بالا تقریبا دو برابر شده اظهار داشتند: این بیماری در کشورهای فقیرتر بیشتر شایع شده است.

در این بررسی اطلاعات مربوط به فشارخون مردمِ بسیاری از کشورها در فاصله سال‌های ۱۹۷۵تا ۲۰۱۵ مورد مطالعه قرار گرفت و مشخص شد که تعداد مبتلایان در کشورهای ثروتمند کاهش چشمگیری داشته اما در کشورهای فقیرتر افزایش یافته است.

محققان همچنین اظهار داشتند: این افزایش در کشورهای آفریقایی و جنوب آسیا به طور خاص چشمگیرتر بوده و می‌تواند تا حدودی از عدم تغذیه مناسب در دوران کودکی ناشی شود.

فشارخون بالا موجب می‌شود فشار مضاعفی به رگ‌های خونی و ارگان‌های اصلی همچون قلب، مغز و کلیه‌ها وارد شود. فشارخون بالا دلیل اصلی بیماری‌های قلبی – عروقی در جهان است که خطر ابتلا به سکته مغزی و قلبی را به همراه دارد و برآورد شده که عامل هفت میلیون و ۵۰۰ هزار مورد مرگ و میر سالانه در سراسر جهان است.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) با همکاری صدها محقق بین‌المللی به ارزیابی فشارخون نزدیک به ۲۰ میلیون نفر پرداختند. در میان کشورهای اروپایی، انگلیس پایین‌ترین سهم تعداد مبتلایان به فشارخون بالا را در سال ۲۰۱۵ به خود اختصاص داده است. همچنین کره جنوبی، آمریکا و کانادا پایین‌ترین نرخ فشارخون بالا را در جهان دارند.

به گزارش روزنامه گاردین، بیش از نیمی از بزرگسالان مبتلا به فشارخون بالا در جهان در سال ۲۰۱۵ ساکن کشورهای آسیایی بوده‌اند. حدود ۲۲۶ میلیون نفر در چین دچار این بیماری هستند و ۲۰۰ میلیون هندی نیز فشارخون بالا دارند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha