چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
کد خبر: 198449

به دنبال انتشار عکس‌هایی از یک توله خرس قطبی که یک قوطی خالی کنسرو در دهانش گیر کرده بود، اداره حفاظت طبیعی یکی از جزایر شمال روسیه به مردم هشدار داد که در دور انداختن زباله دقت بیشتری داشته باشند.

عکس/زباله دردسرساز برای توله خرس قطبی

سلامت نیوز:به دنبال انتشار عکس‌هایی از یک توله خرس قطبی که یک قوطی خالی کنسرو در دهانش گیر کرده بود، اداره حفاظت طبیعی یکی از جزایر شمال روسیه به مردم هشدار داد که در دور انداختن زباله دقت بیشتری داشته باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، "الگزاندر گروزدف" مدیر اداره حفاظت طبیعی جزیره "رنگل" گفت که این توله خرس قطبی به مدت دو هفته نمی‌توانست قوطی کنسرو را از دهانش خارج کند.

به نظر می‌رسد که دندانه‌های تیز لبه قوطی باعث چسبیدن قوطی به دهان توله خرس شده بود و به گفته محیط‌بان‌های محلی که قبلا توله خرس را در همین وضعیت دیده بودند، او به مدت چند هفته قادر به غذا خوردن نبوده است.

محیط‌بان‌ها توله خرس و مادرش را با تفنگ بیهوش کردند و موفق شدند قوطی را با کمترین خونریزی از دهانش جدا کنند.

به گزارش بی‌بی‌سی، مدیر حفاظت طبیعی جزیره رنگل می‌گوید: این اتفاق باعث پررنگ‌تر شدن خطراتی شده است که زباله‌های انسانی ممکن است برای حیوانات ایجاد کنند.

گروزدف می‌گوید: موارد مشابه زیادی دیده که زباله انسانی بر حیات وحش جزیره رنگل تاثیر داشته است.

او می‌گوید که حیوانات ممکن است کیسه‌های پلاستیکی را که قبلا حاوی مواد غذایی بوده بخورند و حتی موردی مشاهده شده که یک روباه سرش را در سطل بازیافت بطری کرده و دیگر نتوانسته سرش را بیرون بیاورد.

اداره حفاظت طبیعی جزیره رنگل به طور مداوم بهترین روش‌های دور انداختن زباله را به مردم یادآوری می‌کند که کمترین آسیب را به حیوانات برسانند.

الگزاندر گروزدف همچنین افزود: قوطی کنسرو دردسرساز را گروهی از کارگران دور انداخته بودند که از قضا خودشان مسئول پاکسازی جزیره از پسماندهایی بودند که مقداری از آنها بازمانده دوران اتحاد جماهیر شوروی بوده است.

تلاش‌های محیط‌بان‌ها و اداره حفاظت طبیعی جزیره رنگل برای پاکسازی انبوه زباله که ممکن است به خرس‌های قطبی و دیگر حیوانات منطقه آسیب بزنند ادامه دارد.

جزیره رنگل در شمال روسیه متراکم‌ترین جمعیت خرس‌های قطبی در جهان را دارد. گفته می‌شود که این جزیره آخرین پناهگاه ماموت‌های پشمالو قبل از انقراض آنها بوده است.

زباله و خرس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha