وکیل تامین اجتماعی:به درخواست ممنوع الخروجی مرتضوی ترتیب اثر داده نشد

سلامت نیوز:وکیل سازمان تامین اجتماعی در واکنش به خروج سعید مرتضوی از مرز کشور گفت: سال گذشته درخواست ممنوع الخروج شدن مرتضوی را به شعبه ارائه کردیم؛ اما ترتیب اثر داده نشد.

«مجتبی نظری» وکیل سازمان تامین اجتماعی در خصوص خروج «سعید مرتضوی» از مرز و شرکت در مراسم اربعین به خبرگزاری برنا گفت: سال گذشته نیز این موضوع مطرح شد که در همان مقطع ما به عنوان وکلای سازمان تامین اجتماعی درخواست ممنوع الخروجی مرتضوی را به دادگستری بردیم و بیان کردیم چنانچه شما درخواست را تحویل نگیرید در صورت سوال اصحاب رسانه، ما مجبوریم واقعیت را بگوییم و این نمی تواند چهره خوبی داشته باشد.

وی  ادامه داد: به هر صورت نامه درخواست ممنوع الخروجی را تقدیم کردیم که به نظر می رسد این درخواست ترتیب اثر داده نشده است؛ چرا که اگر ترتیب اثر داده شده بود امسال سعید مرتضوی نمی‌توانست بار دیگر از مرز خارج شود.

وی در پاسخ به حکمی که علیه مرتضوی صادر شده است، گفت: در مورد بحث اختلاسی که ما شکایت کردیم تنها حکم شلاق صادر شده است که اجرای این حکم نیز جای تامل دارد. رئیس دادگستری کل استان خطاب به ما اعلام کرد که تامین اجتماعی باید نسبت به پول هایی که برده شده درخواست حقوقی  می داد آن هم علیه افرادی که این وجوه نزد آنهاست؛ این در حالی است که هر حقوقدانی می داند اختلاس نیاز به دادخواست حقوقی ندارد و محکومیت به رد مال جزو لاینفک آن است. 

وی در مورد اعتراض به حکم صادر شده گفت: مهلت قانونی برای اعتراض بیست روز بعد از ابلاغ حکم است که هر چند از حکم مطلع هستیم؛ اما هنوز ابلاغی به دست ما نرسیده است که به محض دریافت حکم بلافاصله نسبت به آن اعتراض خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha