پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
کد خبر: 198507

عضو هیأت علمی دانشكده بهداشت دانشگاه علوم پزشكی اصفهان با اعلام این كه افزایش تعداد خودروها و ترافیك، سبب تجمع انواع آلاینده های مضر در هوای تنفسی شهرها شده، گفت: آلودگی هوا سبب تخریب مخاط چشم می شود.

آلودگی هوا سبب تخریب مخاط چشم می شود

سلامت نیوز: عضو هیأت علمی دانشكده بهداشت دانشگاه علوم پزشكی اصفهان با اعلام این كه افزایش تعداد خودروها و ترافیك، سبب تجمع انواع آلاینده های مضر در هوای تنفسی شهرها شده، گفت: آلودگی هوا سبب تخریب مخاط چشم می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، یعقوب حاجی زاده گفت: بارزترین آثار آلودگی هوا به صورت مشكلات قلبی و ریوی، تنگی نفس، كبودی لب ها و خستگی بروز می كند اما كمتر كسی از تأثیر این آلودگی ها بر چشم اطلاع دارد.

وی با اشاره به این كه هوای آلوده در بر گیرنده آلاینده های خطرناكی است كه قرار گرفتن در معرض آنها اثرات جبران ناپذیری بر بدن انسان بر جا می گذارد، اظهار كرد: ذرات معلق ریز كمتر از دو و نیم میكرون كه بیشتر منشاء احتراق دارند، با تنفس به عمق ریه ها به جریان خون می رسند و از این طریق، به همه اندام های بدن مهاجرت می كنند و آثار سوء بر جا می گذارند.

حاجی زاده با بیان این كه این ذرات در طولانی مدت در عروق ریز رسوب می كنند و سبب التهاب آنها می شوند، تصریح كرد: اگر این امر در عروق چشمی اتفاق بیفتد، كیفیت خون رسانی به چشم مختل می شود و تاری دید را به دنبال دارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشكی اصفهان در پایان با تأكید بر این كه چشم نیز همانند دیگر اعضای بدن به محیطی سالم و پاكیزه نیاز دارد تا بتواند به خوبی وظایف خود را انجام دهد، خاطرنشان كرد: آلودگی هوا، سبب تخریب مخاط چشم و در نتیجه سوزش و قرمزی چشم و اشك ریزش، شبیه همان حالتی كه در اثر كندن پوست پیاز اتفاق می افتد، می شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha