وزیر بهداشت گفت: طی برنامه چهارم توسعه موظف بودیم كه هزینه پرداخت از جیب مردم برای سلامت را به 30 درصد كل این هزینه‌ها كاهش دهیم اما اكنون حدود 54 درصد هزینه‌های درمانی را مردم از جیب خودشان پرداخت می‌كنند.

54 درصد هزینه‌های درمان را مردم از جیب خودشان می‌پردازند
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛مرضیه وحید دستجردی افزود: افزایش رضایتمندی مردم از خدمات سلامت به عوامل مختلفی ارتباط دارد كه یكی از آنها میزان پرداخت از جیب مردم برای سلامت است كه بار مالی زیادی را برای مردم ایجاد می‌كند. 
وی گفت: در برنامه پنجساله چهارم موظف بودیم كه هزینه‌های پرداخت از جیب مردم به 30درصد كل این هزینه‌ها كاهش یابد اما الان بالاتر از این میزان و حدود 54 درصد هزینه‌های درمان را مردم از جیب خودشان می‌پردازند. 
وی افزود: باید سعی كنیم با تقویت بیمه‌ها و همكاری وزارت رفاه هم عمق بیمه‌ها را بیشتر كنیم و هم سطح آنها را گسترش دهیم، در عین حال كیفیت خدمات درمانی و بهداشتی در كشور نیز باید افزوده شود، هم ارزان شدن این خدمات و هم افزایش كیفیت آنها جزء چیزهایی است كه ما آنها را جزء حقوق شهروندان و انسانها می‌دانیم، كرامت انسان‌هایی كه برای دریافت خدمات بهداشتی و درمانی مراجعه می‌كنند نیز باید حفظ شود و رضایتمندی مردم از این خدمات نیز برای ما خیلی مهم است. 
وزیر بهداشت گفت: در این زمینه باید اخلاق پزشكی و اخلاق حرفه‌ای را تقویت كنیم كه این هم از جمله اهداف وزارت بهداشت است ما در ساختار وزارت بهداشت مركزی را برای رسیدگی به امور اخلاق حرفه‌ای و پزشكی ایجاد كردیم و می‌خواهیم به صورت علمی و اجرایی در این زمینه با توجه به تمام ابعاد اقتصادی، حرفه‌ای، اخلاقی و ارتباطی كار كنیم تا بتوانیم بهره‌وری بهتری از كل مجموعه نظام سلامت داشته باشیم. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha