هواپیمایی اتحاد خط هوایی ملی امارات متحده عربی برنامه های خود برای حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی های زیست محیطی ناشی از فعالیت های اقتصادی خود را با جدیت تمام ادامه می دهد. مهمترین فاکتور آلودگی ناشی از فعالیت خطوط هوایی میزان دی اکسید کربن و گازهای گلخانه ایی تولیدی می باشد.

هواپیمایی اتحاد پیشگام در برنامه های محافظت محیط زیست
به گزارش سلامت نیوز ،در این راستا هواپیمایی اتحاد قراردادی را با کمپانی "مصدار" ابوظبی جهت کاهش میزان کربن تولیدی امضا نموده است. کمپانی "مصدار" دست اندر کار برنامه ریزی برای استفاده از انرژی های نو و بی ضرر برای محیط زیست می باشد و از پس مدیریت برنامه کاهش کربن تولیدی در هواپیمایی اتحاد را بر عهده می گیرد. این برنامه ها شامل بهبود روش های فعلی و افزایش میزان بهره وری فعالیت های جاری و در نتیجه کاهش کربن تولیدی و نیز استفاده از منابع جایگزین انرژی و انرژی های نو می باشد.

نکته جالب توجه این است که این برنامه های زیست محیطی شامل کلیه فعالیت های اتحاد بر روی زمین، سرویس های هوایی و پروازهای هواپیماها می باشد و به صورت کاملا داوطلبانه توسط اتحاد به انجام می رسد.

به گفته مدیر اجرایی هواپیمایی اتحاد این شرکت خود را موظف به کاهش میزان کربن تولیدی در جهت حفظ محیط زیست می داند و در حال حاظر فعالیت های انجام شده وضعیت رضایت بخشی را نشان می دهد.

در حال حاظر برنامه های بین المللی متعددی در جهت کاهش کربن و گازهای گلخانه ایی در خاورمیانه در حال اجرا   می باشد که قرارداد جدید "اتحاد" و" مصدار" نقش به سزایی در پیشبرد اهداف این برنامه ها دارد.

یکی از مهمترین این برنامه ها پروژه "بیو انرژی" است که در ژانویه امسال آغاز شده است. این پروژه که به وسیله شرکت های "بوئینگ" و "هانی ول" پشتیبانی می شود در صدد تولید سوخت بیولوژیک از سیستم های کشت و زرع با آب شور می باشد. طی این پروژه تولید سوخت بیولوژیک با استفاده از این سیستم کشاورزی به توجیه اقتصادی خواهد رسید که از این سوخت در صنایع هوانوردی و سایر صنایع وابسته استفاده خواهد شد.

هواپیمایی اتحاد خط هوایی ملی امارات متحده عربی است که در حال حاضر به بیش از 60 مقصد در سراسر جهان پرواز می نماید، این هواپیمایی پروازهای خود را به ایران از دسامبر 2006 آغاز نمود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha