مرد سابقه‌دار نقش مأمور را بازی کرد تا دختر جوان را ربوده و قربانی نقشه شوم خود کند.

از کودک‌ربایی در رامسر تا نقشه شیطانی در پایتخت

سلامت نیوز: مرد سابقه‌دار نقش مأمور را بازی کرد تا دختر جوان را ربوده و قربانی نقشه شوم خود کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، با دستگیری این مرد راز كودك‌ربایی وی در یكی از شهرهای شمالی نیز فاش شد.چند روز پیش دختر جوانی نزد مأموران پلیس پایتخت رفت تا از یك مأمور قلابی شكایت كند. او گفت: در یكی از خیابان‌های غرب پایتخت به همراه نامزدم در حال قدم زدن بودیم كه خودروی پرایدی مقابل ما توقف كرد. راننده آن مردی جوان بود كه می‌گفت مأمور لباس شخصی است.

او پرسید چه نسبتی با هم داریم و وقتی گفتم پسرجوان نامزدم است با فریاد خواست كه سوار ماشین شویم. ما هم از ترس سوار شدیم كه در بین راه مرد مامورنما عنوان كرد اگر پول نقد داشته باشیم و به او رشوه بدهیم ما را رها می‌كند و به اداره پلیس نمی‌برد. نامزدم 30هزارتومان پول بیشتر همراهش نبود كه آن را در اختیار این مرد قرار داد. اما او گفت كم است و مقابل دستگاه خودپرداز توقف می‌كند تا نامزدم پول بیشتری از حسابش برداشت كند.

دختر جوان ادامه داد: وقتی خودروی پراید مقابل بانكی توقف كرد و نامزدم از ماشین پیاده شد، ناگهان راننده حركت كرد. او تهدید كرد كه اگر سكوت نكنم مرا به قتل می‌رساند. من به شدت وحشت كرده بودم و راننده پراید به سمت حاشیه تهران رفت. در محلی خلوت به زور و بی‌توجه به التماس‌هایم مرا مورد آزار و اذیت قرار داد و با تهدید موبایل و طلاهایم را سرقت كرد. پس از آن نیز مرا از ماشین به بیرون پرت و فرار كرد اما موفق شدم شماره پلاك خودرواش را یادداشت كردم.

    شروع تحقیقات

با این شكایت، مأموران پلیس آگاهی با دستور قاضی آرش سیفی، بازپرس شعبه چهارم دادسرای امورجنایی تهران تحقیقات خود را در این خصوص شروع كردند. نخستین سرنخ شماره پلاك خودروی متهم بود كه در بررسی‌ها مشخص شد ماشین سرقتی است. متهم 24ساعت قبل‌ از ربودن دختر جوان، خودروی پراید را كه كنار خیابانی پارك شده بود سرقت كرده بود. با این حال شماره پلاك خودروی سرقتی در اختیار همه واحد‌های گشتی قرار گرفت و دستور توقیف آن صادر شد.

اواخر هفته گذشته، مأموران پلیس هنگام گشت‌زنی در یكی از خیابان‌های شرق تهران این خودرو را شناسایی كردند و به راننده دستور ایست دادند. راننده اما برای فرار از دست مأموران به داخل كوچه ورود ممنوع پیچید و به چندین ماشین خسارت زد تا اینكه با تیراندازی هوایی مأموران توقف كرد و دستگیر شد.

در بازرسی خودرو ‌یك چك میلیونی، 7گوشی موبایل به همراه موبایل دختر ربوده شده كشف شد. مأموران در بررسی‌ اموال كشف‌شده از متهم متوجه شدند كه چك متعلق به بانكی در رامسر است و با شناسایی صاحب چك، مشخص شد كه متهم خودروی سمند این فرد را به همراه كودكش ربوده و قصد اخاذی داشته اما در نهایت با برداشتن چك، خودرو را به همراه كودك رها كرده و گریخته بود.

با این اطلاعات متهم 45ساله كه چندین سابقه كیفری دارد به دادسرای جنایی تهران منتقل شد و در بازجویی‌ها به قاضی سیفی گفت: چند سال پیش به شیشه معتاد و مجبور شدم برای تأمین پول خرید مواد دست به خلاف بزنم. از جعل و سرقت شروع كردم و هر بار كه دستگیر می‌شدم، پس از تحمل حبس دوباره به سمت خلاف می‌رفتم. چند روز پیش اتفاقی خودروی پرایدی را كنار خیابان دیدم كه سوئیچ روی آن بود.

آن را سرقت كردم و با استفاده از این خودرو نقشه ربودن دختر جوان و آزار و اذیت او را عملی كردم. وی درخصوص كودك‌ربایی نیز گفت: مدتی قبل به شهرمان در شمال كشور رفته بودم و در شهرستان رامسر خودرویی را دیدم كه كنار خیابان توقف كرده بود. در صندلی عقب كودكی 4ساله بود. خودرو را سرقت كردم. فكر می‌كنم پدر و مادرش برای خرید به مغازه رفته بودند. هنوز مسافتی نرفته بودم كه موبایل صاحب خودرو كه داخل ماشین بود زنگ خورد.

گوشی را برداشتم و گفتم اگر بچه‌ات را می‌خواهی باید 10میلیون پول به من بدهی. به من گفت داخل ماشین یك چك هست كه می‌توانم آن را بردارم. من هم آن را برداشتم و كودك را به همراه ماشین كنار خیابان رها كردم. وی درخصوص 7خط تلفن همراهی كه مأموران هنگام دستگیری از وی كشف كردند، اینطور توضیح داد: چون اهل تهران نیستم، وقتی برای كار به پایتخت آمدم 7گوشی و 7خط خریدم تا به هم ولایتی‌هایم پز بدهم و وانمود كنم كه پولدار شده‌ام و 7 خط موبایل دارم. به گزارش همشهری هم‌اكنون این متهم برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره آگاهی قرار گرفته تا جرایم احتمالی دیگر وی فاش شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha