نجات یافتگان سرطان ممکن است حتی تا سالها بعد از شیمی درمانی احساس خستگی و ضعف کنند و یا خوابشان با مشکل مواجه شود .مطالعات جدید نشان میدهدکه یوگا میتواند برای یهتر خوابین احساس انرژی و شادابی به انها کمک کند.

یوگا احساس انرِژی و نشاط رادر نجات یافتگان سرطان تقویت میکند
سلامت نیوز : استادیار انکولوژی در دانشگاه روچستر در مرکز پزشکی ، در روچستر ، نیویورک میگوید در حال حاضر درمان قطعی برای رفع احساس خستگی وجود ندارد ما درمقایسه با سایر روشها یوگا میتواندتوانمند ظاهرشود.

وی همچنین درمورد مصرف داروی های خواب اور در درمان  بیخوابی افزود که اینگونه داروها همیشه موثر نیست و حتی ممکن است عوارض جانبی نیز به همراه داشته باشد و دردراز مدت میل این افراد را به مصرف موادمخدر بیشتر کند .

این مطالعه که  در بین  410 نجات یافتگان از سرطان که درمان را در 2 سال گذشته طی کرده بودند ، و حداقل برای 2 ماه با مشکلات خواب مواجه شذنذ انجام گرفت که در این میان 16 نفر زن و 75 درصد افراد مبتلا به سرطان پستان بودند . نیمی از شرکت کنندگان این تحقیق در جلسات 75 دقیقه ای یوگا دربازه زمانی1 ماه و 2 بار در هفته  احساس بهتری در هنگام خواب داشتند و مشکلاتشان تا حدودی برطرف شده بود.
این جلسات شامل تمرینات تنفسی مراقبه بود.
 در پایان این دوره افراد حدود  20 درصد کمتراز گذشته داروهایخواب اور مصرف میکردند .

علاوه بر این ، شرکت کنندگان یوگا در سطح قابل توجهی پایین تر احساس خستگی و خواب آلودگی روزانه را در مقایسه با گروهای دیگر  شاهد بودند.
کاملا روشن نیست که یوگا چگونه کمک می کند تا بیماران مبتلا به سرطان احساس بهتری کنند  ،  اما به نظر می رسد تمرینات تنفسی ، برای مثال ، برای کمک به بعضی از بیماران برای مقابله با اضطراب ، تهوع و درد ، کمک شایانی میکند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha