شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲

مرد افغان بعد از آنکه از خانواده دختر مورد علاقه‌اش جواب منفی شنید برادر ۱۰ ساله او را ربود و ساعت‌ها در چمدان زندانی کرد اما سرانجام دستش رو شد و حالا با رأی قضات دادگاه باید ۱۵سال را پشت میله‌های زندان بگذراند.

۱۵ سال حبس مجازات خواستگار آدم ربا

سلامت نیوز: مرد افغان بعد از آنکه از خانواده دختر مورد علاقه‌اش جواب منفی شنید برادر ۱۰ ساله او را ربود و ساعت‌ها در چمدان زندانی کرد اما سرانجام دستش رو شد و حالا با رأی قضات دادگاه باید ۱۵سال را پشت میله‌های زندان بگذراند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، روز 15 اسفند سال 94مردی نزد مأموران كلانتری 159بیسیم رفت و گفت كه پسر 10ساله‌اش گم شده است. او گفت: پسرم در یك كارگاه خیاطی حوالی خیابان مولوی كار می‌كند. او هر روز ظهر وقتی كه از مدرسه برمی‌گشت به كارگاه می‌رفت اما امروز هرچه صبر كردیم خبری از او نشد.

درحالی‌كه تحقیقات مأموران برای یافتن پسر نوجوان آغاز شده بود مردی افغان با پلیس تماس گرفت و گفت یكی از دوستانش پسر نوجوانی را ربوده و با خود به خانه آورده است. بلافاصله بعد از این خبر بود كه مأموران به محلی كه مرد افغان گفته بود رفتند. آنطور كه مرد افغان گفته بود پسر بچه داخل یك چمدان زندانی شده بود. وقتی مأموران چمدان را باز كردند پسر10‌ساله‌‌‌ای را كه دست و پاهایش بسته شده و روی سرش نایلونی پیچیده شده بود نجات دادند و مرد افغان را كه پسر نوجوان را ربوده بود دستگیر كردند.

پسر ربوده شده درباره این حادثه به مأموران گفت: یك روز قبل وقتی از كارگاه بر می‌گشتم مرد آدم ربا را دیدم. او از آشنایان ما بود. به من یك آبمیوه تعارف كرد و وقتی آن را نوشیدم بیهوش شدم و وقتی به‌هوش آمدم داخل چمدان بودم. نمی‌دانم او چرا این كار را با من كرد. در همین حال وقتی مرد آدم ربا تحت بازجویی قرار گرفت همه‌‌چیز را انكار كرد و گفت كه اصلا از آدم‌ربایی اطلاعی ندارد.

با وجود این تحقیقات پلیس نشان می‌داد او خواستگار خواهر پسر نوجوان بوده و چون خانواده دختر مورد علاقه‌اش به او جواب رد داده بودند او با قصد انتقام‌جویی دست به آدم‌ربایی زده است. با وجود كشف پشت پرده این ماجرا متهم آدم‌ربایی را به گردن 2دوستش انداخت و گفت: آنها چمدانی به خانه‌ام آوردند و از من خواستند آن را برای‌شان نگه دارم اما من نمی‌دانستم داخل چمدان یك پسربچه زندانی شده است. با وجود اظهارات ضد‌و نقیض این مرد سرانجام پرونده اتهامی وی به دادگاه كیفری یك استان تهران فرستاده شد و او چند روز قبل محاكمه شد.

    در دادگاه

در جلسه محاكمه كه در شعبه هشتم به ریاست قاضی حسین اصغرزاده برگزار شد، متهم باز هم اتهامش را انكار كرد و گفت: من تاجر هستم و درآمد خوبی دارم. هیچ مشكل مالی ندارم كه بخواهم دست به آدم‌ربایی بزنم. خانواده من در افغانستان زندگی می‌كنند و من برای‌شان پول می‌فرستم. وی ادامه داد كه من خواستگار خواهر پسر نوجوان بودم اما در آدم ربایی نقشی نداشتم. همه این حرف‌ها یك توطئه علیه من است. نمی‌دانم چه‌كسی پسربچه را داخل چمدان انداخته و به خانه من آورده است.

آدم ربایی كار یكی از دوستانم است كه با پدر پسر ربوده شده خصومت دارد. وی ادامه داد: دوستم پسر نوجوان را ربوده و برای آزادی‌اش 8هزار دلار می‌خواست. وقتی از این ماجرا با خبر شدم این پول را به مرد گروگانگیر پرداختم و پسربچه را به خانه خودم بردم. می‌خواستم او را آزاد كنم اما مأموران سر رسیدند و دستگیرم كردند. اظهارات ضد‌و نقیض این مرد نتوانست كمكی به او كند و سرانجام با اخذ آخرین دفاع از او محاكمه به پایان رسید. قضات دادگاه بعد از بررسی محتویات پرونده این مرد را مجرم تشخیص دادند و او را به جرم آدم ربایی به تحمل 15سال حبس محكوم كردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha