احساس خستگی و تخلیه انرژی می تواند یکی از نشانه های کم کاری تیروئید باشد. کم کاری تیروئید موجب می شود حتی زمانی که به اندازه کافی استراحت کرده اید باز هم احساس خستگی در شما باقی بماند.

اگر زود خسته می شوید بخوانید

سلامت نیوز: احساس خستگی و تخلیه انرژی می تواند یکی از نشانه های کم کاری تیروئید باشد. کم کاری تیروئید موجب می شود حتی زمانی که به اندازه کافی استراحت کرده اید باز هم احساس خستگی در شما باقی بماند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصر ایران ، اگر چند شب پشت سر هم خواب کافی نداشته باشید، احساس خستگی و بی حوصلگی چیز چندان عجیبی نخواهد بود. اما اگر به اندازه کافی در طول شبانه روز استراحت می کنید و باز هم احساس خستگی در شما وجود دارد، مشخص است که مشکلی وجود دارد. در ادامه با برخی دلایل که می توانند به کاهش انرژی و احساس خستگی در انسان منجر شوند، بیشتر آشنا می شویم.


دچار کم آبی بدن شده اید

برای آن که همه چیز در بدن - از دستگاه گوارش تا عملکردهای شناختی - عملکردی روان و درست داشته باشد، شما به آب نیاز دارید. اگر به اندازه کافی آب مصرف نکنید (حداقل هشت لیوان در روز) ممکن است با کم آبی بدن مواجه شوید که این شرایط بر خلق و خو و احساس خستگی تاثیر گذار است.

بیش از اندازه آب مصرف کرده اید

نوشیدن بیش از اندازه آب نیز می تواند برای بدن مضر باشد. اگر پیش از خواب مقدار زیادی آب بنوشید، ممکن است با اختلال در خواب شبانه مواجه شوید. به جای این کار می توانید در طول روز آب مورد نیاز بدن خود را تامین کرده و حداقل یک ساعت پیش از خواب از مصرف مایعات پرهیز کنید.

خانه ای نامرتب دارید

مطالعات نشان داده اند که منظم و مرتب بودن فضای اطراف شما می تواند در کاهش درگیری ذهنی موثر باشد و به خوابی راحت‌تر منجر شود.

دمای اتاق بیش از اندازه بالا است

در فصول سرد، حضور در خانه ای گرم اغواکننده است، اما بهتر است دمای محل زندگی خود را در سطح مطلوب 65 درجه فارنهایت (18.3 درجه سلسیوس) حفظ کنید. دمای بیش از اندازه گرم می تواند در خواب شبانه اختلال ایجاد کند و بیداری شما در نیمه های شب شما موجب شود.

آلرژی دارید

در کنار خارش چشم و آبریزش بینی، آلرژی ها می توانند احساس خستگی و کسالت در فرد ایجاد کنند. اگر خستگی شما ناشی از آلرژی باشد با رفع نشانه های آن شاهد افزایش سطوح انرژی خود نیز خواهید بود.


برنامه خواب خود را به هم می زنید

اگر طی روزهای هفته ساعت 10 شب به خواب می روید، اما دو روز آخر هفته تا نیمه های شب بیدار هستید، این تغییر در ساعت خواب می تواند احساس خستگی را در بدن ایجاد کند و اول هفته خود را بی حوصله آغاز کنید.

عصبانی به رختخواب می روید

اگر پیش از خواب عصبانی شده اید، پیش از خواب باید مساله ای که موجب عصبانیت شما شده است را حل کنید زیرا مطالعات نشان داده اند این کار می تواند تاثیر قابل توجهی بر کیفیت خواب داشته باشد.

تیروئید کم کار دارید

احساس خستگی و تخلیه انرژی می تواند یکی از نشانه های کم کاری تیروئید باشد. کم کاری تیروئید موجب می شود حتی زمانی که به اندازه کافی استراحت کرده اید باز هم احساس خستگی در شما باقی بماند. در صورت تداوم نشانه ها به پزشک مراجعه کنید.

به آهن بیشتری نیاز دارید

آهن به گردش خون بهتر و انتقال اکسیژن به بخش های مختلف بدن کمک می کند. در صورتی که روزانه 10 میلی گرم آهن دریافت نکنید، ممکن است احساس خستگی و بی حالی در شما ایجاد شود. مواد غذایی سرشار از آهن مانند اسفناج، لوبیا و گوشت ماکیان را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

آب و هوا مقصر است

اگر تغییر فصول روی خلق و خوی شما تاثیرگذار است، احساس خستگی می تواند در نتیجه اختلال خلقی فصلی شکل گرفته باشد. با ورزش کردن می توانید ترشح اندورفین را در بدن خود افزایش دهید و برای دقایقی در روزهای آفتابی مقابل خورشید قرار بگیرید تا تولید ویتامین D تقویت شود. اگر نشانه ها همچنان پابرجا بودند به پزشک مراجعه کنید.

به اندازه کافی نور خورشید دریافت نمی کنید

خورشید یکی از مهم‌ترین عوامل خارجی است که بدن برای حفظ ریتم شبانه روزی خود به آن نیاز دارد. روزانه حداقل 30 دقیقه را خارج از خانه سپری کرده و در معرض نور خورشید قرار بگیرید تا از خواب بهتری برخوردار شوید.

بیش از اندازه در معرض نورهای مصنوعی هستید

نورهای مصنوعی که از منابع مختلف ناشی می شوند می توانند در خواب شما اختلال ایجاد کنند. با حذف منابع نور مصنوعی اضافه از اتاق خواب می توانید از خوابی با کیفیت بیشتر بهره‌مند شوید.

  * منبع: پیور واو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha