اگر لب‌ها صورتی و بدون نقص به نظر برسند، یعنی این‌که کاملا هیدراته هستند. درواقع، چنین وضعیتی نشان‌دهنده این واقعیت است که رطوبت کافی در لایه‌های پوشش‌دهنده پوست برای حفظ حالت طبیعی لب‌ها وجود دارد و از شکل‌گیری ترک‌ها و شکاف‌های سطحی جلوگیری می‌کند. اگر لب‌ها صورتی و بدون نقص به نظر برسند، یعنی این‌که کاملا هیدراته هستند.

مرطوب کننده،راه‌ مبارزه با خشکی لب در پاییز و زمستان

سلامت نیوز:اگر لب‌ها صورتی و بدون نقص به نظر برسند، یعنی این‌که کاملا هیدراته هستند. درواقع، چنین وضعیتی نشان‌دهنده این واقعیت است که رطوبت کافی در لایه‌های پوشش‌دهنده پوست برای حفظ حالت طبیعی لب‌ها وجود دارد و از شکل‌گیری ترک‌ها و شکاف‌های سطحی جلوگیری می‌کند. اگر لب‌ها صورتی و بدون نقص به نظر برسند، یعنی این‌که کاملا هیدراته هستند.

درواقع، چنین وضعیتی نشان‌دهنده این واقعیت است که رطوبت کافی در لایه‌های پوشش‌دهنده پوست برای حفظ حالت طبیعی لب‌ها وجود دارد و از شکل‌گیری ترک‌ها و شکاف‌های سطحی جلوگیری می‌کند.

در مقایسه با پوست قسمت‌های دیگر بدن، لب‌ها دارای لایه‌های بسیار نازک‌تری به‌نام کراتینوسیت هستند که لب‌ها را به‌طور خاص در مقابل کم‌آبی آسیب‌پذیر می‌کنند.

علاوه بر این، لب‌ها فاقد لایه‌ سلولی خاصی به‌نام لایه کورنئوم هستند. لایه کورنئوم در پوست وجود دارد و حاوی مولکول‌های چربی مثل سرامیدها است که به محافظت از پوست در مقابل از دست دادن آب کمک می‌کنند.

برآوردهای علمی نشان می‌دهند که از دست دادن آب در ناحیه لب‌ها، سه برابر سریع‌تر از پوست قسمت‌های دیگر بدن اتفاق می‌افتد. یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از خشک شدن لب‌ها این است که میزان رطوبت ازدست‌رفته را سریعا و بدون وقفه جبران کنید.

رطوبت ازدست‌رفته با استفاده از نرم‌کننده‌ها کاهش می‌یابد. ضمن این‌که استفاده از نرم‌کننده به محافظت از لب‌ها در مقابل محرک‌های خشک‌کننده محیطی (مثل دمای هوا و باد) نیز کمک می‌کند.

منبع:سلامتیسم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha