شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹
کد خبر: 198674

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا، گزارشی ارایه کرده که در آن پنج عامل اول مرگ و میر در سال های اخیر مطرح شده است. بیماری های قلبی رتبه اول فهرست را به خود اختصاص داده است و در جایگاه های بعدی به ترتیب سرطان، سکته، بیماری های مزمن دستگاه تنفسی و تصادف وجود دارد.

مهمترین دلایل مرگ و میر در سال های اخیر

سلامت نیوز: مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا، گزارشی ارایه کرده که در آن پنج عامل اول مرگ و میر در سال های اخیر مطرح شده است. بیماری های قلبی رتبه اول فهرست را به خود اختصاص داده است و در جایگاه های بعدی به ترتیب سرطان، سکته، بیماری های مزمن دستگاه تنفسی و تصادف وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا از مدیکال ساینس، آخرین گزارش مربوط به عوامل مرگ و میر، مربوط به سال 2014 میلادی است. این آمار مربوط به آمریکا است و دلایل مرگ و میر افراد کمتر از 80 سال را بررسی می کند. در بقیه مناطق نیز آمار کم و بیش مشابه است.
بر اساس این گزارش، حدود دو سوم مرگ و میر در آمریکا ناشی از پنج عامل بیماری های قلبی، سرطان، سکته، بیماری های مزمن تنفسی و تصادفات جاده ای است. نکته حایز اهمیت، قابل پیشگیری بودن بسیاری از این عوامل است.
سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری ها در این گزارش آورده است که 30 درصد از مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی، 15 درصد از مرگ و میر ناشی از سرطان، 28 درصد از مرگ و میر های ناشی از سرطان، 36 درصد از بیماری های تنفسی منجر به مرگ و 43 درصد از تصادفات جاده ای منتهی به مرگ کاملا قابل اجتناب هستند.
این گزارش نشان می دهد از سال 2010 تا 2014 میلادی، مرگ ناشی از سه مورد از این عوامل کاهش داشته است که خبر بسیار خوبیست. بین سال های 2010 تا 2014، مرگ ناشی از سرطان 25 درصد کاهش داشته است، همچنین بین این سال ها، شاهد کاهش 11 درصدی مرگ های ناشی از سکته و کاهش 4 درصدی بیماری های قلبی منجر به مرگ بوده ایم. در مقابل، تصادفات جاده ای منتهی به مرگ 23 درصد و بیماری های تنفسی یک درصد افزایش داشته اند. مصرف مواد و مشروبات الکلی یکی از مهمترین دلایل تصادفات است.
این آمار می تواند به منزله هشداری برای جامعه بهداشت باشد؛ چراکه نشان می دهد با افزایش آگاهی می توان به میزان قابل ملاحظه ای آمار مرگ مرگ و میر را کاهش داد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha