شهرداری اجازه جمع‌آوری کودکان متکدی را ندارد

سلامت نیوز: معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه طی 4 ماه گذشته قریب به 7 هزار متکدی از سطح پایتخت جمع‌‌آوری شده‌اند، گفت: شهرداری تهران بر اساس قانون اجازه جمع ‌آوری کودکان متکدی را ندارد.

مجتبی عبدالهی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، با اشاره به آخرین وضعیت جمع‌‌آوری متکدیان در پایتخت اظهار کرد: با جلساتی که در استانداری تهران برگزار شد و با حضور فرمانداری نسبت به جمع ‌آوری متکدیان اقدامات لازم اندیشیده و انجام شد.


وی با بیان اینکه هم ‌اکنون تعداد متکدیان در تقاطع‌ها کاهش پیدا کرده است، عنوان کرد: طی 4 ماه گذشته قریب به 7 هزار متکدی از سطح پایتخت جمع‌‌آوری شده است.


معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه در قانون جمع‌‌آوری متکدیان به شهرداری واگذار شده است، اضافه کرد: در این راستا حوزه‌های گوناگون هم باید مسئولیت‌های مرتبط با خود را انجام دهند.


عبدالهی با اشاره به مشکلات پیش رو در جمع‌آوری متکدیان شهر تهران تصریح کرد: کودکان متکدی را شهرداری نمی‌تواند جمع‌آوری کند زیرا قانون این اجازه را به ما نداده است که این موضوع بسیار هم به چشم می‌آید. در تقاطع‌ها و خیابان‌ها شما می‌توانید به عینه ببینید که متکدیان کودک بیشتر از متکدیان بزرگسال هستند.


به گفته معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران جمع آوری متکدیان در سطح شهر تهران باید تداوم داشته باشد و همه دستگاه‌های مربوط به این موضوع اهتمام داشته باشند تا بتوانند این موضوع را ضمن پیگیری و کنترل همراه با آسیب‌شناسی لازم به طور کامل رفع کنند.


وی در واکنش به اظهارات عضو شورای شهر تهران مبنی‌بر عملکرد نامناسب مراکز بهاران با توجه به بودجه زیادی که به آن اختصاص یافته است، توضیح داد: گزارش عملکرد ما برای ارائه در صحن شورای شهر آماده است اما نباید فراموش کنیم که در دوره قبلی که مراکز بهاران فعالیت می‌کردند این موضوع به صورت پایلوت بود.


عبدالهی با بیان اینکه دوره درمان در مراکز بهاران از 6 تا 9 ماه است، عنوان کرد: بیمار معتاد جمع‌آوری شده که در کمپ سم‌زدایی شده را به بهاران منتقل می‌کنند و در آنجا 9 ماه باید حضور داشته باشد.


به گفته معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران تمام مراکز بهاران هم ‌اکنون فعال هستند و مشکل خاصی در زمینه فعالیت این مراکز وجود ندارد و تلاش می‌شود وضعیت مراکز بهاران رو به بهبود ارتقا یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha