شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
کد خبر: 198694

طبق یافته های یک مطالعه، در برخی افراد مبتلا به فشارخون بالا، اُفت شدید فشارخون بعد از دارودرمانی ریسک مرگ زودرس را به همراه دارد.

مرگ زودهنگام به دنبال کاهش شدید فشارخون

سلامت نیوز: طبق یافته های یک مطالعه، در برخی افراد مبتلا به فشارخون بالا، اُفت شدید فشارخون بعد از دارودرمانی ریسک مرگ زودرس را به همراه دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محققان دانشگاه ویل کرنل نیویورک سیتی در این مطالعه داده های حدود ۸۰۰۰ فرد بزرگسال غیردیابتی را که مبتلا به فشارخون بالا بودند بررسی کردند.

محققان ابتدا وضعیت بیمارانی که فشارخون سیستولیک شان (عدد بالایی به هنگام خواندن فشارخون) قبل از درمان ۱۶۴ mm Hg یا بالاتر بود را بررسی کردند. بیمارانی که این عدد در طول درمان به کمتر از ۱۴۲ mm Hg رسید در مقایسه با افرادی که این رقم فشارخون شان به ۱۵۲ mm Hg یا بیشتر کاهش یافت ۳۲ درصد بیشتر در طول مطالعه با احتمال مرگ روبرو بودند.

اما طبق این گزارش، در صورتیکه فشارخون سیستولیک قبل از درمان کمتر از ۱۶۴ mm Hg باشد وضعیت متفاوت خواهد بود. در این موارد زمانیکه دارو موجب کاهش فشارخون سیستولیک تا کمتر از ۱۴۲ mm Hg شود، بیماران در مقایسه با افرادی که فشارخون شان تا ۱۵۲ mm Hg یا بالاتر کاهش یافته، ۴۰ درصد کمتر در معرض ریسک مرگ در طول مطالعه بودند.

محققان اذعان می دارند که این یافته ها همچنان در مراحل مقدماتی قرار داشته و نیاز به مطالعات بیشتری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha