دوشنبه ۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
کد خبر: 198758

آیا می‌دانستید رانندگی با قندخون پایین بسیار خطرناک است؟ اگر مبتلا به دیابت نوع 2 هستید و در زمان نامناسب پشت فرمان بنشینید، احتمال دارد حین رانندگی به افت شدید قندخون دچار شوید.

چرا رانندگی با قندخون پایین خطرناک است؟

سلامت نیوز: آیا می‌دانستید رانندگی با قندخون پایین بسیار خطرناک است؟ اگر مبتلا به دیابت نوع 2 هستید و در زمان نامناسب پشت فرمان بنشینید، احتمال دارد حین رانندگی به افت شدید قندخون دچار شوید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم آنلاین ، در هیپوگلیسمی یا همان قند خون پایین، سطح قندخون به حدی کاهش پیدا می‌کند که نیازهای بدن تأمین نمی‌شود.

اگر سطح قندخون به کمتر از 70 میلی‌گرم در دسی‌لیتر برسد، هیپوگلیسمی رخ می‌دهد. مهم‌ترین علائم قندخون پایین عبارتند از سردرد، سرگیجه، تعریق، گرسنگی، لرزش، رنگ‌پریدگی، تشویش، گیجی، تغییرات خلق‌وخو، عدم تمرکز، تشنج و از دست دادن هوشیاری.دیابتی‌هایی که انسولین دریافت می‌کنند به دلیل عارضه جانبی این دارو در معرض هیپوگلیسمی قرار دارند.

گاهی مبتلایان به دیابت نوع 2 با این که به هیپوگلیسمی دچار هستند، هیچ علامت خاصی ندارند و زمانی متوجه افت قندخونشان می‌شوند که دیگر دیر شده است. حالا اگر به دیابت مبتلا هستید و قصد رانندگی دارید، فقط با رعایت چند نکته ایمنی می‌توانید از خطر افت ناگهانی قندخون جلوگیری کنید. قبل از این که پشت فرمان بنشینید، قندخون خود را کنترل کنید.

در صورتی که سطح قندخونتان از حد طبیعی خیلی پایین‌تر بود، از نشستن پشت فرمان جداً خودداری کنید. حداقل 15 دقیقه به خودتان فرصت دهید و چیزی بخورید تا قندخونتان به حالت طبیعی برگردد. درباره خوراکی‌های افزایش‌دهنده قندخون‌ با پزشک مشورت کنید.

همچنین اگر قرار است برای مدت طولانی رانندگی کنید، حتما لوازم کنترل قندخونتان را همراه داشته باشید و هر دو تا چهار ساعت یکبار نسبت به اندازه‌گیری قندخون خود اقدام کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha