سه‌شنبه ۴ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۰
کد خبر: 19878

نمایندگان سلامت کشورها در سازمان جهانی بهداشت در جلسه اخیر خود بر لزوم محدود کردن تبلیغات خوردنی‌های بی‌ارزش و نوشابه‌ها به منظور کاهش مصرف کودکان تاکید کردند.

محدودیت تبلیغات و فروش هله هوله‌ها به کودکان
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، توصیه‌های جهانی فروش غذاها و نوشیدنی‌های غیرالکلی به کودکان به شکل دستورالعملی به 193 کشور عضو سازمان جهانی بهداشت ارائه شد.

مواد غذایی با چربی، قند یا نمک فراوان با انواع بیماری‌های مزمن مانند دیابت، بیماری‌های قلبی و سرطان‌ها مرتبط است. این بیماری‌ها 60 درصد علل مرگ در سراسر جهان را موجب می‌شوند.

یک عضو دپارتمان بیماری‌های مزمن سازمان جهانی بهداشت (WHO) گفت: شیوع چاقی در کودکان به صورت جهانی در حال افزایش است. میزان این افزایش با توجه به تغییر سریع رژیم غذایی و الگوی فعالیت‌های بدنی در کشورهای در حال توسعه چشمگیرتر است.

بر اساس آمارهای موجود، حدود 42 میلیون کودک زیر 5 سال دچار اضافه وزن هستند و 35 میلیون نفر از آنها در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند.

بر اساس دستورالعمل جدید سازمان جهانی بهداشت، احتمال چاقی با استفاده از رژیم غذایی ناسالم در دوران کودکی شروع و در طول زندگی ادامه می‌یابد.

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت معتقدند: تنظیم دستورالعمل فروش مواد غذایی و نوشابه‌های غیرالکلی به کودکان می‌تواند نقش قابل توجهی در کمک به کشورهای عضو این سازمان در ترویج الگوی سالم خوردن داشته باشد و به کاهش میزان چاقی روزافزون کودکان در دنیا کمک کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha