معاون اجتماعی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی در راستای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر گفت : پیشگیری برای مقابله با اعتیاد بدون مشاركت مردم ممكن نیست و باید آنها را برای مبارزه اجتماعی با مواد مخدر دعوت به همكاری كرد.

پیشگیری از اعتیاد بدون مشاركت مردم ممكن نیست

سلامت نیوز:معاون اجتماعی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی در راستای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر گفت : پیشگیری برای مقابله با اعتیاد بدون مشاركت مردم ممكن نیست و باید آنها را برای مبارزه اجتماعی با مواد مخدر دعوت به همكاری كرد.

حمید ایازی در گفت و گو با روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: پدیده اعتیاد دغدغه جدی برای مسوولان و مردم در حوزه آسیب های اجتماعی است .

وی اظهار كرد: همسایگی ما با كشور افغانستان كه 80 درصد مواد افیونی را تولید می كند ، مرزهای شرقی را تحت الشعاع قرار داده و ما همواره در معرض آسیب توزیع و مصرف مواد مخدر هستیم .

ایازی با بیان اینكه اقدامات بازدارنده از مواد مخدر باید در حوزه مقابله و پیشگیری انجام شود، اظهار كرد: نگاه دولتی و حاكمیتی برای مقابله با اعتیاد در حوزه برخوردهای نظامی و انتظامی است اما در چارچوب نظام مشاركت خانواده ها باید گامهای اساسی را بردارند.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت تصریح كرد: خانواده بیشترین نقش را در مقابله با اعتیاد دارد باید اقدامات كنترلی برای دوری فرزندان از مصرف مواد مخدر در سطح وسیعی به خانواده ها آموزش داده شود.

به گفته ایازی باید فضای مدارس را در حوزه پیشگیری از مصرف مواد مخدر ایمن كرد، دیدگاه نوجوانان را به تبلیغات كاذبی كه از سوی شبكه‌های اجتماعی درباره نشاط آور بودن انواع مواد مخدر صنعتی و شیمیایی آگاه كرد تا آنان نسبت به این تبلیغات فریبنده هوشیاری بیشتری داشته باشند.

وی به ایمن كردن محیط های دانشگاهی و كارگری در جهت اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر اشاره كرد و افزود: فرهنگ سازی و اصلاح سبك زندگی برای مقابله با اعتیاد امری ضروری است .

ایازی اظهار كرد: دخانیات و مصرف قلیان قدم های اولیه برای مصرف مواد مخدر است، متاسفانه خانواده‌ها همراه با فرزندان خود قلیان را بصورت تفننی استفاده می‌كنند كه این بیشترین آسیب را به سلامتی وارد می‌كند.

وی با ابراز تاسف از رشد استعمال سیگار در میان جوانان بویژه دختران گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد و اجتماع محور باید به پدیده اعتیاد بیشتر ورود كنند و نوجوانان و جوانان را به آسیب های جدی ناشی از مصرف قلیان، سیگار و مواد مخدر آگاه سازند.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت با اشاره به اینكه همایش ملی صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر اقدام ارزشمندی برای مقابله با اعتیاد است ، گفت : باید در چارچوب نظام مشاركت مردم به مبارزه اجتماعی با مواد مخدر پرداخت و آنها را نیز برای حضور در این همایش ملی دعوت كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha