نائب رئیس كمیسیون بهداشت و درمان گفت: این كمیسیون پس از بررسی‌های مفصل گزارشی را درباره برنج‌های آلوده آماده كرده است كه به زودی در صحن علنی مجلس قرائت می‌شود.

گزارش برنج‌های آلوده آماده ارائه به صحن علنی مجلس است
به گزارش سلامت نیوز ، حسینعلی شهریاری در گفت‌وگوبا توانا با اشاره به بحث برنج‌های آلوده و بررسی‌های كمیسیون بهداشت و درمان در این باره اظهار داشت: پس از بررسی‌های متعدد كمیسیون گزارشی را آماده كرده است تا در فرصت مناسب در صحن علنی ارائه كند.
نائب رئیس كمیسیون بهداشت و درمان افزود: 8 نوع از برنج‌های وارداتی به سرب آلوده‌ بوده‌اند؛ در مورد آلایندگی آرسنیك در برنج‌ها هم باید بیشتر بررسی شود چون در این مورد هنوز استانداردی كه مورد تأیید باشد، وجود ندارد.
شهریاری درباره برنامه پنجم در بخش بهداشت گفت: كمیسیون نظرات كارشناسی را بررسی می‌كند و نقاط دارای ضعف را از طریق كمیسیون تلفیق پیشنهاد و برطرف می‌كند.
به گزارش فارس مرضیه وحیددستجردی وزیر بهداشت چندی پیش به منظور پاسخگویی سؤالات تعدادی از اعضای كمیسیون بهداشت مجلس در این كمیسیون حاضر شد.
در این جلسه كارگروه منتخب كمیسیون برای آنالیز آلودگی برنج‌های وارداتی به فلزات سنگین، گزارش خود را ارائه كرد كه در این گزارش تأكید شده بود 8 نوع برنج وارداتی بیش از حد مجاز به فلز سنگین سرب آلوده هستند و مردم از خرید و خوردن آنها امتناع كنند.
همچنین این گزارش به تصویب كمیسیون بهداشت و درمان رسید و قرار شد در روزهای آینده گزارش مذكور در صحن مجلس قرائت شود.
طبق این گزارش برنج‌های عطر گل باز، كیهان، سارال، جادوگر، حاجی مرادی، هاشمی 1121، عرر‌مان و برنج دل‌مباركه كوهرنگی، 8 نوع برنج آلوده وارداتی از هند و پاكستان به فلز سرب است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha