یک متخصص تغذیه و رژیم غذایی عنوان کرد: تخم مرغ منبع غنی از ویتامین A است که این خاصیت برای رشد کودکان بسیار مفید است، هم چنین مصرف این ماده غذایی به بهبود و ارتقاء سلامت بزرگسالان نیز کمک می‌کند.

تخم مرغ غذای مناسب برای رشد کودکان

سلامت نیوز:یک متخصص تغذیه و رژیم غذایی عنوان کرد: تخم مرغ منبع غنی از ویتامین A است که این خاصیت برای رشد کودکان بسیار مفید است، هم چنین مصرف این ماده غذایی به بهبود و ارتقاء سلامت بزرگسالان نیز کمک می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،دکتر احمدرضا درستی، متخصص تغذیه و رژیم غذایی  درباره خواص مصرف تخم مرغ، گفت: تخم مرغ دارای مقدار زیادی پروتئین است به گونه‌ای که پروتئین‌های آن از گوشت، شیر و ... بیشتر است.

وی افزود: تخم مرغ منبع غنی از ویتامین A است که این خاصیت برای رشد کودکان بسیار مفید است، هم چنین مصرف این ماده غذایی به بهبود و ارتقاء سلامت بزرگسالان نیز کمک می‌کند.

مدیر گروه جامع تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه کودکان می‌تواند برای رشد بهتر روزانه 2 عدد تخم مرغ (سفیده به همراه زرده) مصرف کنند، افزود: توصیه می‌شود افراد در جوانی روزانه یک عدد، سنین بالای 40 هفته‌ای 3 الی 4 بار و 60 سال به بالا هفته‌ای 2 تا 3 عدد تخم مرغ مصرف کند.

به گفته وی، افراد مبتلا به نارسایی و سکته قلبی نباید در هفته بیش از 2 عدد تخم مرغ مصرف کنند.

درستی در پاسخ به سوال خبرنگار آنا مبنی براینکه آیا مصرف تخم مرغ موجب افزایش کلسترول خون می‌شود، افزود: اگر سفیده تخم مرغ به تنهایی مصرف شود هیچ مشکلی برای فرد ایجاد نمی‌کند اما اگر سفیده همراه با زرده می‌شود باید طبق الگوی عنوان شده رفتار کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: اگر افراد به اصافه وزن مبتلا نباشند می‌توانند تخم مرغ را به اشکال مختلف نمیرو، املت، آب پز و... مصرف کنند اما افرادی که دچار اصافه وزن و چاقی هستند باید تخم مرغ را به گونه‌ای مصرف کنند که روغن کم‌تری مصرف کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha