بعضی از افراد فکر می‌کنند که استفاده از دستگاه تهویه هوا، همه ویروس‌ها مثل ویروس آنفلوآنرا را از بین می‌برد و ما را از رعایت نکات بهداشتی دیگر بی‌نیاز می‌کند.

راه‌های پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا

سلامت نیوز: بعضی از افراد فکر می‌کنند که استفاده از دستگاه تهویه هوا، همه ویروس‌ها مثل ویروس آنفلوآنرا را از بین می‌برد و ما را از رعایت نکات بهداشتی دیگر بی‌نیاز می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامتیسم، بعضی از افراد فکر می‌کنند که استفاده از دستگاه تهویه هوا، همه ویروس‌ها مثل ویروس آنفلوآنرا را از بین می‌برد و ما را از رعایت نکات بهداشتی دیگر بی‌نیاز می‌کند. باید گفت که برخلاف این باور رایج، دستگاه تهویه هوا اصلا نمی‌تواند سطوح آلوده و کثیفی را که معمولا علت اصلی ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا هستند، تمیز کند.


بنابراین، حتی اگر در خانه یا محل کارتان از دستگاه تهویه هوا استفاده می‌کنید، حتما صندلی خودتان و تمام وسایلی که بیش از حد با آن‌ها تماس دارید را به‌خوبی تمیز کنید. این کار باید با استفاده از اسپری‌ها و دستمال‌های ضدباکتری انجام شود، وگرنه تاثیر چندانی به‌جا نمی‌گذارد. وسایلی مثل انواع کنترل‌ها، تلفن همراه، موس، کیبورد و...، همگی در گروه همین سطوح آلوده و کثیف قرار می‌گیرند.


یکی از مشکلاتی که باعث گسترش ویروس‌ها در فضاهای مختلف می‌شود، عطسه کردن بدون استفاده از دستمال است. اگر به هر دلیلی، دستمال همراه با خودتان نداشته باشید، حداقل موقع عطسه کردن فضای بین آرنج و بازو را جلوی دهان‌تان بگیرید. عطسه کردن در دست‌ها بدون استفاده از دستمال، احتمال پخش شدن ویروس‌ها را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

منبع:netdoctor

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha