شنبه ۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۸
کد خبر: 19889

معاون اداره تنظیم خانواده و جمعیت وزارت بهداشت از تغییر محتوای آموزش‌های زمان ازدواج خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت، آموزش‌های زمان ازدواج به 16 ساعت افزایش می‌یابد.

محتوای آموزش‌های زمان ازدواج تغییر كرد
به گزارش سلامت نیوز ، دكتر محمد اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مصوبه هیات دولت در رابطه با طولانی شدن آموزش‌های زمان ازدواج از سال جاری، گفت: این آموزش‌ها باید به 16 ساعت افزایش می‌یابد كه ممكن است چهار ساعت آن حضوری و 12 ساعت نیز غیرحضوری باشد. به این منظور همكاری سازمان ملی جوانان و نهاد زنان خانواده بسیار لازم است تا این آموزش‌ها با كیفیت مناسبی ارایه شود.

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت بهداشت برای تغییر محتوای آموزش‌های زمان ازدواج با توجه به نیازهای گروه مخاطب، ادامه داد: آموزش‌های زمان ازدواج طی 14 - 13 سال گذشته به مخاطبان ارایه می‌شد كه برنامه‌های این امر در فاصله‌های زمانی بازنگری شده بود؛ اما به نظر می‌رسید كه این بازنگری مطابق خواسته‌های گروه مخاطب نیست و از خود مردم در رابطه با نیازهای آنها سوال نشده بود.

اسلامی افزود: تاكید آموزش‌ها و برنامه‌های زمان ازدواج بر همه مسایل مرتبط با این زمینه از جمله سرطان‌های زنان، شیر مادر، واكسیناسیون، تنظیم خانواده و همه روش‌های پیشگیری از بارداری و بسیاری از موارد این چنینی بود. اما بررسی انجام شده از گروه مخاطب مشخص كرد كه این گروه به اطلاعاتی نظیر مسایل مذهبی ازدواج، روابط اجتماعی با همسر و خانواده همسر، روش‌های موقت پیشگیری از بارداری (با توجه به آغاز زندگی مشترك) و آموزش روابط زناشویی نیز نیاز دارند. در این زمینه تقریبا بیش از دو سال كار شد و بسته آموزشی مربوطه تهیه و سعی شد در هر بسته آموزشی از كارشناسان و متخصصان همان بحث كمك گرفته شود.

وی گفت: بسته جدید خدمات آموزشی قبل از ازدواج در حال حاضر در سطح كشور در حال اجراست. متناسب با زمان این برنامه نیز باید به روز شود.

معاون اداره تنظیم خانواده و جمعیت وزارت بهداشت از تربیت 15مربی ارشد و 80 مربی در سطح كشور برای ارایه آموزش‌ بسته‌های جدید آموزش‌های قبل از ازدواج خبر داد و گفت: در حال حاضر مربیان دانشگاه‌ها در حال آموزش هستند كه بر اساس این بسته خدمتی جدید، چه نوع آموزش‌هایی را باید قبل از ازدواج به مخاطبان خود ارایه دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha