معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: از حدود 30 هزار مقاله علمی که در سال چاپ می کنیم؛ حدود 3 تا 4 نفر مرتکب تخلفات علمی شده اند.

شمار متخلفان در مقالات علمی حوزه پزشکی ناچیز است

سلامت نیوز:معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: از حدود 30 هزار مقاله علمی که در سال چاپ می کنیم؛ حدود 3 تا 4 نفر مرتکب تخلفات علمی شده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ محمدباقر لاریجانی در نشست خبری صبح امروز افزود: در خصوص سیاست پذیرش دانشگاه های خارجی تغییراتی داریم که اساس این بررسی بر طبق رتبه بندی های بین المللی است و بر اساس آن 800 دانشگاه برتر تایمز، 700 دانشگاه برتر OS و 500 دانشگاه برتر رتبه بندی شانگهای ارزیابی شده است تا دیدگاه ها درباره علاقه‌مندان به تحصیل در دانشگاه های خارجی تغییر یابد.

لاریجانی گفت: کسانی که در دانشگاه های آلمان، ایتالیا و اروپای شرقی تحصیل کرده باشند و در مراکز معتبر مشغول به کار و دارای بورد تخصصی هستند در زمینه ارزشیابی از تسهیلاتی برخوردار هستند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: اختصاص فضای دانشگاه ها برای آموزش دانش و اخلاق پزشکی در جهت تربیت استادان آینده و همچنین اختصاص 200 بورس تحصیلی به استعداد های درخشان و پزشکانی که می خواهند عضو هیئت علمی شوند از برنامه های ما در سال آینده است.

وی گفت: به منظور یکپارچه سازی آموزش پزشکی همه کمیسیون های حوزه پزشکی سراسر کشور را یکسان کرده ایم.

لاریجانی افزود: ساماندهی امتحانات عمومی و تخصصی به صورت الکترونیک در وزارت بهداشت پیگیری می شود که در حال حاضر 2 دوره به این صورت برگزار شده است و تصمیم داریم دانشجویان ما در شهرستان ها بتوانند در دوره های مختلف پزشکی شرکت کنند.

58 مقاله از ایران بر اساس ادعای ناشر مجلات نیچر به علت دستکاری و جعل علمی نویسندگان تعلیق شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha