برای اولین بار ، 193 هیئت نمایندگی از همه کشورهای عضو سازمان بهداشت جهانی برای مقابله در برابر مضراتی که استفاده از الکل دارد و منجر به آسیب به ساختار جامعه و خانواده میشود گرد هم امدند .

کاهش استفاده از الکل  بهداشت و درمان جوامع را بهبود می بخشد
به گزارش سلامت نیوز ، بر اساس برآورد سال 2004  ، هر سال ، استفاده از الکل جان 2.5 میلیون نفر رامیگیرد که در این بین  320000 نفر جوان بین 15 و 29 سال سن دارندو در بین  8 عامل خطر عمده برای مرگ و میر در سطح جهان استفاده از الکل مسئول تقریبا 4 درصد از همه مرگ و میر در جهان است .
علاوه بر این قطعنامه ، استراتژی جهانی که در همکاری نزدیک با کشورهای عضو نمونه کارهایی از قبیل سیاست و مداخلات برای پیاده سازی در سطح ملی با هدف کاهش استفاده از الکل در سراسر جهان را فراهم می کند.
ده  هدف توصیه شده برای گزینه های سیاست عبارتند از پاسخ های خدمات بهداشتی '، اقدام جامعه ، سیاست های قیمت گذاری و کاهش تاثیر بهداشت عمومی ازتولید الکل غیر قانونی و غیر رسمی.
 دستیار مدیر کل سازمان دکتر علا الوان میگوید :حل و استراتژی تعیین مناطق اولویت برای اقدام جهانی ، ارائه رهنمود به کشورها و دادن دستور قوی برای تقویت اقدامات در همه سطوح ، بر کاهش استفاده مضر از الکل را دارا باشد.
نوشیدن الکل بسیار مضر است و  همچنین عامل خطرات عمده و  غیر قابل اجتناب برای بیماری های غیر مسری ، بیماریهای خاص قلب و عروق ، سیروز کبدی و سرطان های مختلف می باشد.  همچنین با بیماریهای عفونی مختلف مانند اچ آی وی / ایدز و سل ، و نیز جاده تصادفات ، خشونت و خودکشی همراه است.
اجرای موفقیت آمیز استراتژی اقدام هماهنگ کشورهای نیازمند تعامل مناسب همه ذینفعان مرتبط ، موثر و حاکمیت جهانی است.  استراتژی کاهش استفاده مضر از الکل به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از کار بر ای توسعه جهانی ودر تصمیمات سرمایه گذاری مرتبط گنجانده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha