سه‌شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳

بارش برف صحنه‌های زیبایی را در معابر شهری پایتخت رقم زده بود اما ترافیک سنگین به‌دلیل تجهیزات نامناسب برخی خودروها برای ساعاتی شهروندان بسیاری را در بزرگراه‌های شمالی و غربی تهران کلافه کرد.

برای روزهای یخبندان آماده باشیم

سلامت نیوز: بارش برف صحنه‌های زیبایی را در معابر شهری پایتخت رقم زده بود اما ترافیک سنگین به‌دلیل تجهیزات نامناسب برخی خودروها برای ساعاتی شهروندان بسیاری را در بزرگراه‌های شمالی و غربی تهران کلافه کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، این درحالی است كه تعدادی از رانندگان تاكسی هم به‌دلیل ترافیك سنگین از چرخه كاری خارج شدند و همین امر تجمع شهروندان در مبادی خطوط تاكسیرانی را به‌وجود آورد.این در حالی است كه طبق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی در روزهای آینده استان‌های زیادی در كشور دمای زیر صفر و یخبندان را تجربه خواهند كرد. تهران نیز آخر هفته بسیار سردی را در پیش دارد.

اما ترافیك سنگین صبح دوشنبه اول آذر تهران، ناشی از آغاز نخستین روز كاری و بازگشایی مدارس پس از چند روز تعطیلی بود تا تعداد سفرهای شهری به بالاترین حد خود برسد. همچنین سرمای هوا باعث شدبیشتر خودروهای تك‌سرنشین، در معابر شهری دیده شوند. مازیار حسینی، معاون حمل ونقل و ترافیك شهرداری تهران در این‌باره گفت: متأسفانه بسیاری از خودروهای شخصی كه صبح دیروز از خانه خارج شدند مجهز به لاستیك یخ‌شكن نبودند و تایر بخش قابل‌توجهی از خودروها حتی از آج مناسب نیز برخوردار نبود. همین موضوع باعث شد تا در معابر بزرگراهی شمال تهران ازجمله بزرگراه شهید چمران بالاتر از آتی‌ساز شاهد تراكم شدید ترافیك باشیم كه همین امر سایر بزرگراه‌ها ازجمله یادگار امام و نیایش را نیز تحت‌تأثیر قرار داد.

وی با اشاره به اینكه در چنین مواقعی علاوه بر مسئولان مردم نیز مسئولیت‌هایی دارند، ازجمله اینكه باید خودروی شخصی خود را مجهز به لوازم مورد نیاز فصول سرد سال كرده و آمادگی لازم را برای رانندگی هنگام بارندگی داشته باشند، اظهاركرد: ترافیك تهران در ساعات اوج صبحگاهی و شامگاهی در روزهای عادی نیز در شرایط اشباع و فوق اشباع قرار دارد و اگر برای حتی یك خودرو اتفاقی در معابر بزرگراهی رخ‌دهد نه‌تنها آن بزرگراه بلكه معابر مجاور آن را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

معاون شهردار تهران با بیان اینكه از یكشنبه شب مدیران ستادی شهرداری تهران از حوزه‌های ترافیك و خدمات شهری و نیز نیروهای پلیس راهور تهران بزرگ در آماده‌باش كامل بودند و با حضور در مركز نظارت و كنترل ترافیك شهر تهران وضعیت معابر شهری را از نزدیك زیرنظر داشتند، تصریح كرد: بر این اساس از ساعات اولیه یكشنبه شب نسبت به شن‌پاشی و پاشیدن نمك مخصوص در معابر بزرگراهی و خیابان‌های شریانی شمال تهران اقدام لازم به عمل آمد.

حسینی با بیان اینكه بارش برف و باران و یخ‌زدگی معابر باعث كاهش سرعت تردد و افزایش تراكم ترافیك می‌شود، اظهاركرد: به شهروندان عزیز توصیه می‌كنیم در چنین شرایطی از تردد غیرضروری با وسایل نقلیه شخصی پرهیز كرده و درصورت ضرورت حتما از لاستیك‌های یخ‌شكن استفاده و از تجهیزات فنی خودروی خود و آمادگی كامل آن اطمینان لازم را حاصل كنند.

    شن‌پاشی انجام شده بود

پلیس راهور در ترافیك دیروز تهران توانست برخی معابر را از انبوه خودروها رها كند. سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در این‌باره كندی حركت به‌دلیل بارش و استفاده از خودروهای شخصی را مهم‌ترین عوامل افزایش ترافیك صبح دیروز عنوان كرد. وی گفت: با توجه به اینكه یكشنبه‌شب شاهد بارش برف بودیم و این شرایط سرعت متوسط خودروها را كاهش می‌دهد، در نتیجه صبح دوشنبه ترافیك نسبی افزایش یافت. رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: گرچه در زمان یخ زدگی باید شن و نمك ویژه پاشیده شود اما استفاده از زنجیر چرخ در خودروها لازم است.

این در حالی است كه با توجه به كاهش دما از روز گذشته با شهرداری تهران هماهنگی‌های لازم صورت گرفته بود و تیم‌های شن و نمك در محل‌های مورد نیاز تعبیه شده‌اند.مهماندار با بیان اینكه در شرایطی كه كاهش دما و بارش باران و برف را داریم، میزان استفاده از خودروهای شخصی افزایش می‌یابد، ادامه داد: این سه عامل دست‌به‌دست هم ترافیك سنگین صبحگاهی بزرگراه‌های تهران را رقم زدند.

    آماده‌باش طبق پیش بینی ها

با توجه به اعلام سازمان هواشناسی برای بارش برف و باران، شهرداری تهران در آماده‌باش كامل بود و تمهیدات و پیش‌بینی‌‌های لازم را برای جلوگیری از آبگرفتگی‌های احتمالی و لغزندگی خیابان‌ها انجام داد. مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در این‌باره با اشاره به آماده‌باش 48ساعته گفت: نیروهای شهرداری روز گذشته با آماده‌باش كامل حضور مؤثر و هدفمندی در مناطق مختلف شهر تهران داشتند. یزدانی تصریح كرد: شهرداری تهران و پلیس راهور دوشادوش یكدیگر با تمام قوا در آماده‌باش كامل بودند تا ترافیك كاهش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha