معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: پس از افتتاح 714 تخت LDR توسط وزیر بهداشت 134 تخت دیگر در راستای اجرای طرح تحول سلامت تا پایان آبان ماه به مرحله بهره برداری رسیده است.

تعداد تخت‌های LDR تا پایان آبان ماه به 848 تخت رسید

سلامت نیوز:معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: پس از افتتاح 714 تخت LDR توسط وزیر بهداشت 134 تخت دیگر در راستای اجرای طرح تحول سلامت تا پایان آبان ماه به مرحله بهره برداری رسیده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سیدعلی صدرالسادات، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت درباره طرح بهسازی و توسعه بلوک‌های زایمانی گفت: یکی از اهداف طرح تحول سلامت اجرای طرح بهسازی و توسعه بلوک‌های زایمانی است.

وی افزود: این طرح با هدف ارتقای کیفیت فضای فیزیکی بلوک‌های زایمانی، تغییر در سیستم اتاق های زایمان سنتی و چند تخته و ایجاد سیستم جدید درد، زایمان و ریکاوری، اجرای طرح تکریم مادر باردار و فراهم کردن محیطی مطلوب برای مادران باردار و ارزش گذاری به حریم خصوصی بیمار و پیش بینی فضای مناسب برای افزایش درصد آمار زایمان طبیعی در راستای نیل به استانداردهای جهانی؛ با رویکرد به فرامین مقام معظم رهبری در خصوص افزایش جمعیت و فرزندآوری و تسهیل این امر برای زوجین در سطح کشور در حال اجرا است.

صدرالسادات، از جمله اقدامات به اجرا در آمده در این طرح را رایگان شدن زایمان طبیعی در بیمارستان های دولتی عنوان کرد و افزود: تعداد کل پروژه هایی که در این طرح پیش بینی شده 296 پروژه با تعداد 1989 تخت LDR است.

وی اضافه کرد: تاکنون از این تعداد 714 تخت توسط وزیر بهداشت افتتاح شده است که تا پایان آبان ماه 134 تخت دیگر به مرحله بهره برداری و در مجموع تعداد پروژه های تکمیل شده به تعداد 140 پروژه با زیربنای 64 هزار و 474 مترمربع و تعداد 848 تخت LDR رسید.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت تأکید کرد: منابع انسانی مورد نیاز برای این تعداد پروژه نیز در نظر گرفته شده است.

صدرالسادات در پایان با بیان اینکه این 134 تخت در اکثر استان های کشور به مرحله بهره برداری رسیده است گفت: پیش بینی می کنیم تا پایان سال جاری، 85 پروژه دیگر در این طرح تکمیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha