سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 199

به گزارش سلامت نیوز: رایحه یك عطر به طور کلی از سه بخش عمده تشكیل شده است:1.پیش رایحه2.میان رایحه3.رایحه پایانی

چگونه رایحه بهتر برای عطر انتخاب کنیم
پیش رایحه:
بویی كه در چند ثانیه اول پس از زدن عطر به مشام می‌رسد و با تحریك شامه جلب توجه می‌كند. پیش رایحه شامل موادی است كه فشار بخار بیشتری دارند لذا سریع‌تر تبخیر می‌شوند.
میان رایحه:
رایحه اصلی عطر كه چند دقیقه پس از استعمال عطر به مشام ‌می‌رسد و تا چندساعتی دوام دارد را میان رایحه می‌گویند. میان رایحه مشخصه اصلی عطر است.
رایحه پایانی:
بعد از چند ساعت بوی خشك و چرم مانندی كه اجزای سنگین و پردوام عطر مانند رزین‌ها و كهربا‌، نعناع هندی، خس‌خس، روغن چوب صندل و مواد جنگلی مانند به مشام می‌رسد و تا چند روزی دوام دارد.
یکی از اشتباهات رایج در هنگام خرید عطر آن است که عطر را از داخل بطری به صورت مستقیم بو کنیم! چراکه با این روش تنها (پیش رایحه) آن را امتحان نموده‌ایم. در حالی که مهم‌ترین قسمت یک عطر (میان رایحه) آن ‌می‌باشد که بعد از چند دقیقه متصاعد ‌می‌شود ضمن اینکه الکل موجود در آن باعث خستگی زودرس شامه ‌می‌گردد. روش درست انتخاب عطر آن است که مقداری از آن را روی مچ دست قرار دهیم و چند دقیقه صبر کنیم تا نوبت به میان رایحه آن برسد. با این کار اجازه خواهیم داد که بر همکنش‌های بین پوست و عطر کامل شود و عطر شخصیت واقعی خود را نشان دهد. برای پی بردن به رایحه واقعی آن عطر بهتر است از محیط فروشگاه خارج شده و در جایی خلوت و با تمرکز به بررسی رایحه عطر بپردازیم.
تکنیک‌های بوییدن
یکی از روش‌های بوییدن، استفاده از کاغذهای مخصوص تست به نام بلاتر است به این صورت که ابتدا کاغذ را به عطر آغشته نموده و بعد از چند دقیقه با نفس‌های کوتاه رایحه را مورد آزمایش قرار ‌می‌دهند.
عطرسازان حرفه‌ای در اتاقی با رطوبت و درجه حرارت کنترل شده و دارای تهویه مناسب ‌می‌نشینند و با تمرکز رایحه عطر را مورد بررسی قرار ‌می‌دهند. نوشتن وصف رایحه در هنگام بوییدن بسیار مهم است زیرا هم به تمرکز بیشتر کمک ‌می‌کند و هم یادآوری دوباره رایحه را آسان‌تر ‌می‌کند.
از آنجا که بینی به سرعت به بوی ثابت عادت ‌می‌کند بهتر است تشخیص رایحه در کوتاه‌ترین مدت انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha