چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 199000

یک متخصص مغز و اعصاب گفت: همه سردردها نیاز به پزشک و اورژانس ندارند ولی در صورت مشاهده علائم غیر عادی باید به پزشک مراجعه کرد.

این سردردها در خانم ها شایع تر است

سلامت نیوز:یک متخصص مغز و اعصاب گفت: همه سردردها نیاز به پزشک و اورژانس ندارند ولی در صورت مشاهده علائم غیر عادی باید به پزشک مراجعه کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛الهام نادری متخصص مغز و اعصاب  با بیان اینکه سردردها علل متفاوتی داشته و تمامی آنها خطرناک نیستند، اظهار داشت: هر فرد در طول زندگی خود قطعاً سردرد را تجربه کرده ولی نکته حائز اهمیت در سردردها آگاهی از علائم و شرایط بیمار برای نحوه بهبود و درمان است.

وی ضمن تاکید بر مراجعه به پزشک در صورت مشاهده علائم غیرعادی سردرد، تصریح کرد: شدت بیش از حد معمول سردرد، مدت طولانی، افزایش تعداد حملات، سردرد متفاوت از معمول، نقص عصبی در اثر سردرد، کاهش دید در اثر سردرد و به اوج رسیدن سردرد در مدت زمان بسیار کوتاه از جمله علائم مشکوک بوده و در صورت مشاهده این علائم بیمار باید به پزشک و یا اور‍ژانس ها مراجعه کند.

وی بلوغ را از جمله عوامل بروز سردردهای میگرنی در بانوان بر شمرد و بیان کرد: سردردها تا قبل از سن بلوغ در خانم ها و آقایان یکسان بوده اما پس از آن، به دلیل افزایش هورمونها شیوع این نوع سر درد در خانم ها 3 برابر آقایان می باشد.
این متخصص مغز و اعصاب مراجعه به پزشک و مشاوره درباره داروهای مورد مصرف سردرد میگرنی بانوان باردار را ضروری دانست و افزود: 70 درصد سردردهای میگرنی در دوران بارداری بهبود می یابند.

وی با بیان اینکه در دوران بارداری به دلیل افزایش هورمونها بهتر است در اغلب موارد سردردها مورد ارزیابی قرار گیرند، یادآور شد: پیگیری روش های غیر دارویی از جمله خواب منظم، جلوگیری از گرسنگی، پرهیز از محیط های شلوغ، اجتناب از نور شدید آفتاب، پیاده روی های منظم و روش های ریلکسیشن از جمله نکات حائز اهمیت برای بهبود سردردهای دوران بارداری است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha