معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با اعلام اینکه کمبود اقلام دارویی در سال جاری دو تا سه قلم افزوده شده است، گفت: در شش ماهه نخست سال جاری میانگین کمبودهای دارویی کل کشور حدود 32 قلم بوده است.

میانگین کمبود دارو درکشور به32قلم رسید

سلامت نیوز:معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با اعلام اینکه کمبود اقلام دارویی در سال جاری دو تا سه قلم افزوده شده است، گفت: در شش ماهه نخست سال جاری میانگین کمبودهای دارویی کل کشور حدود 32 قلم بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا،رسول دیناروند ، درخصوص کمبود اقلام دارویی و سیاست سازمان غذا و دارو برای تأمین اقلام دارویی در کشور اظهارداشت: در سال 94 حدود 28و نیم قلم کمبود دارو داشتیم اما در شش ماهه ماهه اول امسال میانگین کمبود دارو حدود 32 قلم بوده است که نسبت به سال گذشته دو تا سه قلم کمبودها بیشتر شده است.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه وضعیت کمبود دارو در سه سال اخیر تغییر چندانی نداشته است، گفت: کمبودهای دارویی همواره وجود داشته اما مدیریت این اقلام مهم است که در حال حاضر وضعیت بدی نسبت به گذشته نداریم.

به گفته وی، کمبودهای دارویی به طور کلی به سه دسته تقسیم می شوند، یک دسته از کمبودهای دارویی به علت تجویزهای نابجای پزشکان است به طوری که برخی پزشکان داروهایی را تجویز می کنند که در بازار دارویی کشور نیست و این یکی از علل کمبود داروست.

دیناروند درباره پوشش داروها توسط داروخانه ها نیز گفت: پوشش دارویی از سوی بیمه ها انجام می شود منتهی بیمه ها منابع محدودی دارند که بر اساس آن داروها را تحت پوشش قرار می دهند و در این زمینه محدودیت هایی وجود دارد که گاهی بیمه ها با توجه به موجودی و اعتباراتی که دارند برخی داروها را تحت پوشش قرار می دهند که در فهرست دارویی وجود دارد اما به دلیل اینکه برخی داروها ارزان تر هستند، بیمه ها به دلیل کمبود اعتبارات این اقلام دارویی را پوشش می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha