معاون فنی آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پرستاری کشور، گفت: جوانان علاقمند به حرفه پرستاری باید از نظر روحی و روانی خودشان را در آن حیطه ای که برایش ارزشمند است ببینند.

کم توجهی به سطح علمی پرستاران مشکل اصلی بخش بالینی

سلامت نیوز:معاون فنی آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پرستاری کشور، گفت: جوانان علاقمند به حرفه پرستاری باید از نظر روحی و روانی خودشان را در آن حیطه ای که برایش ارزشمند است ببینند.

ژاله عزتی معاون فنی آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پرستاری کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه بین دروس تئوری و عملی دانشجویان پرستاری مغایرت وجود دارد، گفت: دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی و ورود به دوره کارورزی تفاوتهای زیادی را بین دروس تئوری و عملی(دوره کارورزی) مشاهده می کنند.

وی بیان کرد: این به معنای غیرواقعی بودن دروس آموزشی دانشجویان یا کمبود امکانات بالینی نیست، بلکه امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی وجود دارد اما علمی نیستند.

معاون فنی آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پرستاری کشور با بیان اینکه بخش بالین نسبت به دانشکده های پرستاری از میزان علم کمتری برخوردار است، تاکید کرد: آموزش به دانشجویان در دوره کارورزی باید در قالب علم پرستاری امروزی باشد که این کار فقط نیاز به یک برنامه ریزی و ساماندهی دارد.

عزتی با تاکید بر اینکه باید بنیه دفترهای پرستاری از نظر علمی قوی باشد، تصریح کرد: دانشکده های پرستاری و پایان نامه ها با تدریس علم امروزی بروز هستند.

وی با بیان اینکه یک دانشجوی ترم 6 پرستاری از اطلاعات و آگاهی بالایی برخوردار است، افزود: اما این دانشجویان در زمان مراجعه به بخش بالینی اطلاعات را نمی توانند به طور کامل پیاده کنند.

عزتی با بیان اینکه مدیران و دفاتر پرستاری در همه مقاطع باید از نظر علمی ارتقاء پیدا کنند و اطلاعاتشان به روز باشد، اذعان داشت: برگزاری سیستم های آموزشی وکلاس های نوین برای مدیران پرستاری ضروری است.

معاون فنی آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پرستاری کشور به یکسانی و همخوانی بودن اطلاعات دانشجویان پرستاری با پرستاران شاغل در بیمارستان های کشورهای خارجی اشاره کرد و گفت: ارتقای علمی پرستاران و پزشکان در بهبود عملکرد و سلامت جامعه تاثیر بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی های شغل پرستاری کمک به هم نوع است، تاکید کرد: جوانانی که علاقمند به شغل پرستاری هستند باید از نظر روحی و روانی خودشان را در آن حیطه ای که برایش ارزشمند است، ببینند.

معاون فنی آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پرستاری کشور بیان کرد: یاری رسانی و ارائه خدمات به انسان در شرایط های بحران از مهمترین وظایف یک پرستار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha