مرد مستأجر وقتی نتوانست صاحبخانه را از فروش خانه منصرف كند، دست به انتقام‌گیری سایبری زد.

مستأجر ناراضی خانه صاحبخانه را به حراج گذاشت!

سلامت نیوز: مرد مستأجر وقتی نتوانست صاحبخانه را از فروش خانه منصرف كند، دست به انتقام‌گیری سایبری زد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جوان، چندی قبل زن میانسالی مأموران پلیس شیراز را از ماجرای مزاحمت‌های تلفنی با خبر كرد. او گفت مدتی است فرد ناشناسی با درج آگهی دروغین در سایت دیوار مدعی شده است كه من قصد دارم خانه‌ام را به یك سوم قیمت به فروش برسانم. او شماره تماس من را در آگهی درج كرده است و هر روز افراد زیادی برای خرید خانه به من زنگ می‌زنند. آنها می‌گویند كه حاضرند خانه را به دو برابر قیمتی كه در آگهی آمده از من بخرند و همه هزینه‌های نقل و انتقال سند را هم پرداخت كنند. شاكی گفت من در سایت دیوار آگهی فروش نداده‌ام و از آنجا كه من و اعضای خانواده‌ام از تماس‌های مكرر خسته‌شده‌ایم، درخواست كمك دارم.

بعد از مطرح شدن شكایت، مأموران پلیس در این باره تحقیق و سفارش‌دهنده آگهی را شناسایی و بازداشت كردند. وقتی شاكی مقابل متهم قرار گرفت، متوجه شد كه متهم كسی نیست جز مستأجر او. مرد جوان هر چند در اولین تحقیقات جرمش را انكار كرد، اما وقتی با مستندات پلیس مواجه شد، چاره‌ای جز اعتراف نداشت. او در شرح ماجرا گفت: مدتی قبل بود كه صاحبخانه‌ام تصمیم به فروش خانه گرفت. از آنجا كه در خانه او راحت بودم، تلاش كردم او را از فروش خانه‌اش منصرف كنم، اما فایده نداشت. بعد از آن بود كه تصمیم به انتقام گرفتم به خاطر همین در سایت دیوار آگهی فروش خانه او را به یك سوم قیمت منتشر كردم و شماره‌های تماس او را هم در آگهی آوردم، اما نمی‌دانستم كه پلیس دست من را رو می‌كند.

سرهنگ حبیب‌الله رجبلی، رئیس پلیس فتای فارس با بیان اینكه فضای مجازی در امتداد فضای واقعی وجود دارد، هشدار داد: این فضا برای تسویه‌حساب‌ها و انتقام‌گیری شخصی افراد نیست و كاربران باید نسبت به حق و حقوق دیگر كاربران و شهروندان در این فضا قانون را مراعات كنند. وی در خصوص قوانین مرتبط با مزاحمت‌های سایبری گفت: هرگونه ایجاد مزاحمت و سلب آسایش در فضای مجازی جرم است و برابر قانون برخورد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha