وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشكی گفت:‌ وزارت بهداشت آمادگی هرگونه همكاری با زنان بازرگان را دارد.

وزارت بهداشت آمادگی هرگونه همكاری با زنان بازرگان را دارد
به گزارش سلامت نیوز ؛ مرضیه وحید دستجردی در نشست شورای بانوان بازرگان كه به منظور ارتقای نقش بانوان برای مشاركت بیشتر زنان در تجارت تشكیل شده بود،‌ گفت: زنان باید به آنچه كه حق مسلم‌شان است،‌ برسند و این امر باید مد نظر مسئولان قرار گیرد.

وزیر بهداشت افزود: دیدگاه اسلام در خصوص زن بر اساس حق است و‌ هنگامی كه اسلام می‌گوید زن یعنی تمام بشریت‌، این جمله كاملاً به حق و درست است؛‌ چرا كه همه افراد جامعه در دامان زن تربیت می‌‌شوند و با تربیت خود سرنوشت یك انسان را رقم می‌زنند.

وی در ادامه تصریح كرد: بسیاری از زنان در خانه نقش‌آفرینی می‌كنند ‌كه این افراد از دید جامعه پنهان هستند ولی اگر این زنان را در كنار زنان كشاورز،‌ صنعتی و به طور كلی تمامی زنان فعال در عرصه‌های مختلف اجتماعی قرار دهیم،‌ زنان بیش از مردان در جامعه فعالیت می‌كنند.

وزیر بهداشت تصریح كرد: دیدگاه اسلام نسبت به زن كاملاً‌ روشن و شفاف است و زنان بازرگان این افتخار را دارند كه پیرو بانویی باشند كه مادر این بانوی بزرگ حضرت خدیجه (س)‌ بوده است.

دستجردی در ادامه گفت: 1400 سال پیش در ابتدای ظهور اسلام و بعثت پیامبر،‌‌ زنان 36 شغل را در جامعه ایفا می‌كردند و‌ امروز در جامعه ما زنان باید مسئولیت‌های سنگین‌تری را به عهده بگیرند كه البته این امر از عهده زنان بازرگان برمی‌آید.

وزیر بهداشت افزود: زمانی كه ما در دوره چهارم و پنجم مجلس به خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم ایشان به ما فرمودند كه "شما زن هستید و مشكلات زنان را بهتر می‌فهمید " از این رو در هر جایگاهی كه قرار گرفته‌ایم باید در مسیری حركت كنیم كه به مشكلات زنان بهتر رسیدگی شود.

دستجردی گفت: با تعامل و فعالیت‌های گسترده‌ با مسئولان می‌توان راهكارهایی را در خصوص حل مسائل زنان بازرگان انجام داد.

وزیر بهداشت گفت:‌ در وزارت بهداشت آماده‌ ارائه هرگونه كمك در جهت حمایت از زنان بازرگان هستیم چراكه این زنان نشان دادند كه با دقت و ظرافت زیادی فعالیت می‌كنند و این امر نشان می‌دهد كه كاری كه به زنان واگذار می‌شود را بدون نقص انجام می‌دهند.

وی تأكید كرد: وزارت بهداشت اعلام آمادگی می‌كند كه از زنان بازرگان كمك بگیرد و از این افراد برای تحقیقات و تعاملات مشترك استفاده كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha