جدیدترین گزارش نشان می دهد، آلودگی هوا که زندگی 85 درصد از ساکنان اروپا را تحت تاثیر قرار داده است، سالیانه حدود 500 هزار قربانی بر جای می گذارد.

آلودگی هوا در اروپا سالیانه 500 هزار قربانی می گیرد

سلامت نیوز: جدیدترین گزارش نشان می دهد، آلودگی هوا که زندگی 85 درصد از ساکنان اروپا را تحت تاثیر قرار داده است، سالیانه حدود 500 هزار قربانی بر جای می گذارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری فرانسه از کپنهاک، آژانس محیط زیست اروپا، روز چهارشنبه گزارش سالیانه ی خود را درباره وضعیت آب و هوا در قاره اروپا منتشر کرد.
این آژانس که مقر آن شهر کپنهاک دانمارک است، در گزارش خود گرچه اعلام کرده است که وضعیت آب و هوا در اروپا در مقایسه با سال گذشته بهبود یافته، اما همچنان در این باره هشدار داد و اعلام کرد تا رسیدن به شرایط ایده آل و استاندارد راه طولانی در پیش است.
هانس بروینینکس (Hans Bruyninckx) مدیر سازمان محیط زیست اروپا با انتشار بیانیه ای در این باره گفت: انتشار گازهای آلاینده در شهرهای اروپا در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته است اما هنوز کافی نیست و تاثیرات غیر قابل قبول و ویرانگری بر سلامتی ساکنان اروپا و محیط زیست این قاره می گذارد.
در این گزارش آمده است، آلودگی هوا در سال 2013 میلادی نخستین عامل مرگ و میر ساکنان اروپا اعلام شده است به طوری که در این سال 430 هزار قربانی در 41 کشور اروپایی بر جا گذاشت.
این گزارش می افزاید که ساکنان شهرهای اروپایی شانزده درصد بیشتر از استانداردهای اتحادیه اروپا در معرض آلودگی هوا هستند.
محققان در جامع‌ترین تحقیق انجام گرفته در مورد تاثیرات سوخت‌های فسیلی بر سلامت انسان هشدار دادند که یافته‌های به دست آمده نشان می‌دهد محدودیت فعلی اتحادیه اروپا درباره آلودگی هوا به اندازه کافی نیست که بتواند سلامت افراد را حفظ کند.
همچنین این محدودیت‌ها به طور معمول در بخش‌هایی از انگلیس نقض می‌شود و دولت تلاش کرده تا با ارائه اقداماتی، این مشکل را مدنظر قرار دهد. طبق آمارهای رسمی هر سال در انگلیس حدود ۴۰ هزار نفر به دلیل استنشاق هوای آلوده دچار مرگ زودهنگام می‌شوند.
سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داده است آلودگی هوا تاثیرات مخربی بر سلامت انسان دارد و در عین حال کارشناسان نیز سوخت‌های دیزلی را بزرگترین فاجعه سلامت عمومی در عصر حاضر می دانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha