شهردار ناحیه 2 منطقه 6 تهران از ساماندهی تعدادی از همراهان بیمار و توزیع اقلام گرمایشی میان مابقی آنها خبر داد.

سلامت نیوز: شهردار ناحیه 2 منطقه 6 تهران از ساماندهی تعدادی از همراهان بیمار و توزیع اقلام گرمایشی میان مابقی آنها خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز، هنرور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به افزایش ظرفیت همراه سرای بیمارستان‌ها گفت: با کاهش دمای هوای شهر تهران و بارش برف و باران نسبت به افزایش همراه سرای جواد الائمه اقدام کردیم و توانستیم همراهان بیمار بیشتری را در نمازخانه و ... جانمایی کنیم.

وی با بیان اینکه شب گذشته از طریق بیسیم منطقه 6 از ما خواسته شد که به ساماندهی همراهان بیماری که در اطراف بیمارستان شریعتی چادر زده‌اند برویم گفت: با حضور در اطراف بیمارستان شریعتی توانستیم نسبت به انتقال و جانمایی پنج خانواده که در چادر و در سرما مانده بودند اقدام کنیم اما تعدادی از این همراهان به دلیل آنکه می‌خواستند نزدیک بیمارشان باشند و با این احتمال که ممکن است بیمارستان با آنها کار داشته باشند از آمدن خودداری کردند که نهایتا با کمک گرفتن از ستاد بحران شهرداری تهران پتو و لوازم گرمایشی در اختیار این خانواده‌ها قرار داده شد.

شهردار ناحیه 2 منطقه 6 با بیان اینکه شهرداری تهران وظیفه‌ای نسبت به همراهان بیماران ندارد گفت: ساماندهی همراهان بیمار بر عهده بیمارستان‌های پذیرش کننده است اما باید بگویم که در گذشته بهزیستی و کمیته امداد نیز ساماندهی همراهان بیمار را بر عهده داشت اما با تاسیس همراه سرای استیجاری شهرداری آنها نیز از این وظیفه خود عقب نشینی کردند و حتی کمیته امداد یکی از همراه سراهای خود را که قبلا در اختیار همراهان بیماران قرار می‌داد تعطیل کرده است!

هنرور با بیان اینکه شهرداری منطقه 6 چندی پیش برای کمک به همراهان بیماران که عمدتا در خیابان نصرت و حوالی مرکز طبی کودکان و بیمارستان امام خمینی چادر می‌زدند اقدام به ایجاد یک همراه سرا به نام جواد الائمه (ع) در خیابان دکتر غریب کرده است گفت: تعداد بیمارستان‌هایی که در منطقه 6 فعال هستند بسیار زیاد است و چندی پیش شهرداری منطقه 6 با تمامی بیمارستان‌های دولتی مستقر در این منطقه از جمله بیمارستان امام خمینی (ره) و ... مکاتبه داشت که اگر آنها زمینی در اختیار شهرداری قرار دهند، شهرداری منطقه با حمایت شورای شهر نسبت به ساخت همراه سرا اقدام خواهد کرد. اما متاسفانه پاسخ مثبتی از سوی مدیریت بیمارستان‌ها دریافت نکردیم.

وی افزود: ظرفیت همراه سرای جواد الائمه (ع) 111 تخت خواب است که در این شب‌های سرد سعی کرده‌ایم که با گذاشتن تخت در نمازخانه،‌ اتاق‌های اداری و حتی دفتر مدیریت نسبت به اسکان موقت این همراهان بیمار اقدام کنیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha