معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست هرمزگان گفت: غلظت ریزگردها (ذرات معلق هوا) در بندرعباس با گذر از 300 psi استانداردهای هوای سالم را پشت سر گذاشته و به شرایط خطرناک رسیده است.

غلظت ریزگردها در بندرعباس به مرحله خطرناک رسیده است

سلامت نیوز: معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست هرمزگان گفت: غلظت ریزگردها (ذرات معلق هوا) در بندرعباس با گذر از 300 psi استانداردهای هوای سالم را پشت سر گذاشته و به شرایط خطرناک رسیده است.


به گزارش سلامت نیوز، حبیب مسیح روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بر اساس گزارش ها مقدار ریزگردها تا ساعت 10 صبح چهارم آذر 550 میکروگرم بر متر مکعب بوده و همانگونه که اشاره شد شاخص آلایندگی نیز به مرحله خطرناک رسیده است.
وی ادامه داد : با توجه به نوسان های آب و هوایی و کاهش و افزایش سرعت وزش باد نمی توان پیش بینی درستی از وضعیت ریز گردها در ساعت های آینده داشت.
شاخص PSI استانداردی است که برای گزارش روزانه کیفیت هوا مورد استفاده قرار می‌گیرد و معمولاً از پنج آلاینده منواکسیدکربن، ازن، دی‌‌اکسیدنیتروژن، دی‌اکسید گوگرد و ذرات معلق استفاده می‌ شود.
سامانه پرفشار سرد سیبری از بامداد اول آذر هرمزگان را زیر نفوذ فعالیت خود قرار داده و براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان ، با تقویت بیشتر فعالیت سامانه پر فشار سرد سیبری، تداوم وزش باد شدید و گرد و غبار در مناطق شرقی و مرکزی استان ، تنگه هرمز، شرق خلیج فارس و دریایی عمان با شدت و ضعف تا صبح روز هفتم آذر ادامه می یابد.
فعالیت این سامانه برخاسته از سیبری سبب کاهش کیفیت هوا و مواج شدن دریا در این مدت می شود.
صبح امروز پنجشنبه چهارم آذر بیشینه سرعت وزش باد در بندرعباس به 65 کیلومتر بر ساعت رسید و میدان دید افقی را از چهار و نیم کیلومتر در شب گذشته به 500 متر کاهش داد.
گرد و غبار و باد شدید که از روز دوشنبه یکم آذرماه وارد استان هرمزگان شده،‌ دید افقی را به 100متر رسانده، تمام پروازهای فرودگاه بندرعباس به سایر نقاط کشور لغو یا با تاخیر انجام گرفته ، تردد همه شناورهای مسافری از بندرهای استان متوقف و مدارس هم از روز دوشنبه تعطیل شده است .
همچنین با توجه به شرایط جوی حاکم و کاهش مراجعه شهروندان به مراکز اهدای خون ، نیاز فوری به تمامی گروه های خونی در هرمزگان بوجود آمده است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha