‌معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان سمنان با اشاره به گیرافتادن هفت نفر در برف و کولاک یکی از ییلاقات برف‌گیر شهمیرزاد، گفت: بارش 2.5 متری برف در برخی نقاط این منطقه تاکنون مانع از امدادرسانی و نجات این افراد شده است.

سلامت نیوز: ‌معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان سمنان با اشاره به گیرافتادن هفت نفر در برف و کولاک یکی از ییلاقات برف‌گیر شهمیرزاد، گفت: بارش 2.5 متری برف در برخی نقاط این منطقه تاکنون مانع از امدادرسانی و نجات این افراد شده است.

به گزارش سلامت نیوز، ‌علی یحیایی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه این 7 نفر حدود 5 روز است که در این منطقه گرفتار شده‌اند، اظهار کرد: خبر گیرافتادن این افراد توسط خانواده‌های آنها از پریروز به هلال‌احمر گزارش شده و امدادگران در این چند روز از چندین راه برای نجات این افراد گرفتار اقدام کردند که بارش سنگین برف سبب شده تاکنون موفق به این مهم نشوند.

این امدادگر ارشد هلال‌احمر از ادامه تلاش برای نجات این افراد گرفتار در برف خبر داد و اضافه کرد: خوشبختانه این افراد هم خودرو و هم امکانات لازم را با خود به همراه داشته‌اند.

وی با بیان اینکه از سلامت این هفت نفر مطمئن هستیم ادامه داد: این افراد گرفتار در برف و کولاک خوشبختانه مشکلی نداشته و همگی در سلامت هستند. ضمن اینکه از نظر تغذیه نیز مشکلی ندارند.

معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان سمنان از تلاش هلال‌احمر برای رساندن آب و غذا از طریق هوایی به این افراد خبر داد و گفت: روز گذشته یک بالگرد امدادی به منطقه اعزام شد، اما به دلیل وضعیت جوی، نتوانست خود را به این افراد نزدیک کند.

وی از اعزام یک خودروی امدادی"آرگو" ،به منطقه خبر داد و افزود: این خودروی امدادی که در واقع راه‌های برفی را باز می‌کند به منطقه منتقل شد و بخشی از راه را باز کرد اما در یکی از دره‌ها که حجم و انباشت برف به بیش از دو و نیم متر می‌رسید، گیر افتاد و نتوانست جلوتر برود.

وی با بیان اینکه از پریروز با اداره راه برای اعزام یک لودر به منطقه هماهنگ شد، افزود: این لودر نیز بعد مدتی کار و باز کردن بخشی از راه دسترسی، دچار مشکل شد. سپس یک دستگاه گریدر به منطقه اعزام شد که این دستگاه نیز به علت گل زیاد در یکی از مناطق گرفتار شد.

معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان سمنان با بیان اینکه کار بازگشایی مسیر تا یک شب گذشته ادامه داشت تصریح کرد: همزمان از 5 صبح امروز یک تیم امدادی پیاده که از مجرب‌ترین امدادگران کوهستان هستند، به‌صورت پیاده به منطقه رفتند و از 6 صبح امروز در حال حرکت به سمت این افراد گرفتار هستند.

وی با بیان اینکه این تیم امدادی پیاده هم‌اکنون از منطقه‌ای که گریدر در آن گرفتار شده هم عبور کرده افزود: پیش‌بینی می‌شود که این تیم امروز خود را به افراد گرفتار در برف و کولاک برسانند. البته حرکت این تیم به کندی صورت می‌گیرد و در آخرین تماس اعلام کردند که بلندی برف در برخی مناطق به گردن امدادگران هم می‌رسد.

یحیایی با بیان اینکه امروز نیز شرایط جوی برای اعزام بالگرد فراهم نیست خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد تیم پیاده هلال‌احمر که غذا، آب و امکانات لازم را برای این گروه نیز به همراه برده موفق شود که افراد گرفتار در ییلاقات شهمیرزاد را نجات دهد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha