معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت ضمن تشریح روند درمان دانش آموزان شین آبادی طی چندسال اخیر اظهار کرد: کم و کاستی در درمان این کودکان رخ نداده است و متاسفانه زیرسوال بردن این خدمات، کادر بیمارستان فاطمه زهرا(س) که چند سال همراه آنها بوده اند را دلسرد می کند و شایسته نیست و حق پرسنل این بیمارستان نیست.

زیر سوال بردن خدمات درمانی به شین‌آبادی‌ها شایسته نیست

سلامت نیوز: معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت ضمن تشریح روند درمان دانش آموزان شین آبادی طی چندسال اخیر اظهار کرد: کم و کاستی در درمان این کودکان رخ نداده است و متاسفانه زیرسوال بردن این خدمات، کادر بیمارستان فاطمه زهرا(س) که چند سال همراه آنها بوده اند را دلسرد می کند و شایسته نیست و حق پرسنل این بیمارستان نیست.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر شهرامی در گفت وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت درمان دانش آموزان  شین آبادی اظهار کرد: ۲۶ دانش آموز منطقه شین آباد که در آذرماه سال ۹۱ دچار حادثه شدند از سال ۹۲ در اصفهان و تهران به صورت پراکنده تحت درمان قرار گرفتند و در نهایت مقرر شد که همگی در بیمارستان فاطمه زهرا(س)  در تهران تحت درمان قرار بگیرند.

وی افزود: از سال ۹۲ و در پی جلسات برگزار شده در سازمان مدیریت، اساتید برجسته جراحی پلاستیک عهده دار درمان این دانش آموزان شدند. در واقع ۲۶ دانش آموز شین آبادی بر اساس یک برنامه ریزی دقیق و مدون میان هشت استاد  و متخصص جراحی پلاستیک تقسیم شدند و به خانواده ها اطمینان دادیم که این اساتید جزو برجسته ترین های جهان در این رشته هستند.

معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه اکنون امور درمانی این دانش آموزان طبق برنامه پیش میرود و هیچ مشکل خاصی وجود ندارد گفت: در طول دو سال بیش از ۱۰۰ جلسه فیزیوتراپی،۸۴  مرتبه درمان لیزر، ۹۷۷ ویزیت فوق تخصصی و ۱۲۶ عمل جراحی برای این کودکان انجام شده است.

شهرامی ادامه داد: برخی خانواده گلایه‌هایی مبنی بر تاخیر در انجام اعمال جراحی فرزندانشان داشتند در حالی که باید گفت هیچ کوتاهی نشده و از آنجا که این کودکان در سن رشد هستند، اعمال جراحی برای آنها زمان بندی می شود و گاهی حتی میان دو عمل یک سال زمان لازم است. این بیماران به صورت ویژه تحت درمان هستند و تمام هزینه‌های درمان آنها  از ردیف‌های بودجه متمرکز وزارت بهداشت به بیمارستان فاطمه زهرا(س) واریز می‌شود و هیچ گونه دریافتی از سوی دانش آموزان صورت نگرفته است.

وی در ارزیابی پیشرفت کار و زمان اتمام دوره درمانی این دانش آموزان عنوان کرد: اصلاح بیمار سوختگی بسیار مشکل است و حتی ممکن است تا پایان عمرشان به طول بیانجامد. قبلا وعده هایی از سوی آموزش و پرورش برای اعزام به خارج از کشور نیز داده شده بود در حالی که باید گفت به لحاظ علمی اعمال جراحی مورد نیاز این افراد در ایران قابل انجام است.

معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت ادامه داد: بچه‌های شین آباد تنها بچه های سوختگی ناشی از حوادث مدرسه نیستند و مادانش آموزان درودزن را در شیراز نیز تحت درمان داریم و تا به این لحظه کاستی در درمان آنها رخ نداده است.

شهرامی تاکید کرد:  وزارت بهداشت امور درمانی این دانش آموزان را با بودجه جاری خود ادامه می‌دهد و  کاستی در درمان رخ نداده است و متاسفانه زیر سوال بردن این خدمات و گلایه ها از کم و کاستی در درمان، کادر بیمارستان فاطمه زهرا(س) که چند سال همراه آنها بوده اند را دلسرد می کند و شایسته نیست و حق پرسنل این بیمارستان نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha