معاون اداره تنظیم خانواده وزارت بهداشت با اشاره به پوشش60 درصدی خدمات تنظیم خانواده در كشور، از اضافه شدن یك روش پیشگیری از بارداری به برنامه تنظیم خانواده كشور خبر داد و گفت: یك روش كاشتنی پیشگیری پنج ساله از بارداری تا پایان سال به برنامه تنظیم خانواده كشور اضافه می‌شود.

روش جدید كاشتنی پیشگیری پنج ساله از بارداری،امسال به برنامه كشور اضافه می‌شود
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا دكتر محمد اسلامی، با اشاره به لزوم متنوع بودن روش‌های پیشگیری از بارداری به منظور گسترش دامنه انتخاب گیرندگان خدمات تنظیم خانواده گفت: هر چه تعداد روش‌های پیشگیری از بارداری متنوع‌تر باشد، سلایق مراجعه‌كنندگان بیشتر تأمین می‌شود؛ چرا كه نیاز افراد با یكدیگر متفاوت است.

وی با اشاره به بررسی‌های انجام شده از اواسط سال 87 تا اواخر سال 88 به منظور اضافه كردن یك روش كاشتنی پیشگیری از بارداری در سیستم تنظیم خانواده كشور، گفت: نتایج این مطالعه به زودی منتشر می‌شود. تعداد زیادی از اروپاییان و كشورهای پیشرفته از این روش كاشتنی پیشگیری از بارداری استفاده می‌كنند اما این روش در ایران جدید است.

به گفته دكتر اسلامی، این روش كاشتنی پنج ساله است و با روش قبلی كه شش كپسوله بود تفاوت دارد و دو كپسوله است و روی پوست بازو كاشته می‌شود. این روش كاشتنی 24 ساعت پس از قرار گرفتن روی پوست بازو، پیشگیری را به مدت پنج سال برقرار می‌كند. اما در صورت تمایل گیرنده خدمت، می‌توان پس از یك سال آن را خارج كرد. اما سعی می‌شود این روش پیشگیری برای افرادی استفاده شود كه حداقل سه سال قصد بارداری نداشته باشند تا به این ترتیب بحث الگوی مصرف هم رعایت شود.

معاون اداره تنظیم خانواده وزارت بهداشت افزود: به دنبال بررسی‌های انجام شده، در پی آن هستیم كه تعدادی از این روش كاشتنی پیشگیری وارد كشور شود. در مجموع این روش كاشتنی امسال در كشور به كار گرفته می‌شود و اولویت با مناطقی است كه مردم استقبال بیشتری از آن دارند. امیدواریم این روش پیشگیری از بارداری تا یك سال آینده كاملا در كشور گسترش یابد.

دكتر اسلامی تعداد روش‌های پیشگیری از بارداری در كشور را 11 روش عنوان كرد و گفت: با اضافه شدن این روش كاشتنی جدید تعداد روش‌های پیشگیری از بارداری به 12 نوع افزایش می‌یابد. از روش‌های پیشگیری از بارداری موجود در كشور دو روش دائمی و 10 روش موقت هستند.

وی با بیان این كه عمده اقداماتی كه اداره تنظیم خانواده وزارت بهداشت انجام می‌دهد در جهت ارتقای كیفیت خدمات است، گفت: بر اساس آخرین بررسی انجام شده پوشش خدمات تنظیم خانواده در كشور 60 درصد است و 40 درصد باقی مانده مربوط به افرادی است كه قصد بچه‌دار شدن دارند (21 درصد) و حدود 18 درصد از افراد نیز از روش‌های سنتی استفاده می‌كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha