هزینه روزانه خدمات بستری هر بیمار در هر تخت بیمارستانی دولتی صدهزار ریال است كه درحال حاضر فقط 32 هزار ریال آن از بیماران اخذ می‌شود.

32 هزار از صدهزار ریال هزینه روزانه هر تخت از بیماران اخذ می‌شود
به گزارش سلامت نیو.ز ، دكتر حسن امامی رضوی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ضمن بیان این مطلب گفت: در مطالعه‌ای كه در سال 87 انجام شد هزینه 7 روز یك تخت بیمارستانی دولتی 700 هزار ریال برآورد شده در حالی كه تعرفه‌ای كه برای یك تخت دریافت می‌شود هم‌اكنون 230 هزار ریال است.

وی با بیان اینكه این تفاوت هزینه برآورد شده با رقم دریافتی منجر به كاهش خدمات هتلینگ (هزینه تخت روز) در بیمارستان‌ها می‌شود افزود: كاهش خدمات بستری در اثر این تفاوت قیمت‌ها در نهایت رضایت مردم را كاهش می‌دهد كه باید با راهكارهایی قیمت تمام شده خدمات را دریافت كنیم.

دكتر امامی رضوی در ادامه گفت: شاخصه اصلی ارتقاء خدمات هتلینگ و نگهداری بیمارستانی اخذ قیمت تمام شده خدمات است كه باید تلاش كنیم برای ارائه خدمات بهتر و جلب بیشتر رضایت مردم به آن نقطه برسیم.

وی در خاتمه با اعلام این كه در طول سالیان اخیر وضعیت بیمارستان‌ها از لحاظ بهداشتی خیلی ارتقاء پیدا كرده است اظهار داشت: معاونت درمان وزارت بهداشت به طور مرتب به همه بیمارستان‌ها سركشی كرده و از عملكرد آنان بازرسی به عمل می‌آورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha