شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۸
کد خبر: 19914

ئیس مرکز تحقیقات پوست و سالک اظهار كرد: استفاده از لیزر نسبت به روش‌های مشابه مانند الکترولیز، اپیلاسیون و تیغ بهترین و سریع‌ترین نتیجه را در رفع موهای زاید داشته و اثر طولانی مدت‌تری در بهبود و از بین بردن این موها دارد.

لیزر، موثرترین روش برای رفع موهای زاید است
به گزار سلامت نیوز ؛ دکتر محمد علی نیلفروش زاده در گفت وگو با ایسنا، ضمن بیان مطلب فوق گفت: موهای زاید یا ناخواسته یکی از مشکلات شایع زیبایی در هر دو جنس است، البته رویش ریش و سبیل در مردان امری طبیعی و مطلوب است اما در زنان، رشد موهای صورت و بدن امری ناخواسته و رنج آور است.

وی افزود: با ورود لیزر به بازار علی رغم گران بودن ولی به دلیل کاهش تعداد جلسات درمان و موثر بودن در از بین بردن طولانی مدت یا دائم موهای زاید بسیار مناسب بوده است.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: لیزرهای موجود که مجوز FDA را برای انجام درمان دریافت کرده‌اند، بیشترین صدمه را به پیاز مو وارد می‌كند بدون اینکه بافت سالم اطراف دچار تغییرات چندانی شوند و دارای مزیت‌هایی چون درد کمتر، کاهش عوارضی چون کک یا اسکار، بدون محدودیت برای هر قسمت از بدن و سرعت عمل بیشتر است و حتی مردان نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

این فلوشیپ فوق تخصص جراحی پوست و لیزر یادآور شد: گیرنده اصلی نور لیزر از بین برنده موهای زاید سلول‌های زنده و دارای رنگدانه مو هستند بنابراین موهایی که در مرحله آخر رشد قرار دارند و حاوی رنگدانه کافی هستند، نور لیزر را جذب كرده و قسمت سازنده مو دچار اختلال شده از بین می‌رود. از طرف دیگر، لیزر در مرحله رشد اثر می‌کند. موهای بدن از نظر مرحله رشد یکسان نیستند، به همین علت ممکن است یک بار لیزر کافی نباشد و از 2 تا 5 جلسه و حتی در برخی نژادها جلسات بیشتری لازم باشد.

وی در پایان افزود: احتمال تاثیر مسائلی از قبیل نژاد، سن، وزن و وضعیت هورمونی و حتی مصرف برخی داروها روی نتایج درمان وجود دارد. بنابراین انجام لیزر موهای زاید باید حتما توسط متخصصان پوست صورت پذیرد که آگاهی کامل نسبت به ساختمان و رشد مو، عوامل طبیعی و غیرطبیعی تاثیرگذار بر موهای نقاط مختلف بدن و آگاهی به فیزیک لیزر و نحوه استفاده و نوع دستگاه لیزر التهاب پارامتری‌های درمانی مناسب را داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha