طبق یک مطالعه جدید، متداول ترین باکتری های موجود بر روی پوست همچون محافظی از پوست در مقابل بیماری های پوستی عمل می کنند.

نقش حفاظتی باکتری های پوست در مقابل بیماری پوستی

سلامت نیوز:طبق یک مطالعه جدید، متداول ترین باکتری های موجود بر روی پوست همچون محافظی از پوست در مقابل بیماری های پوستی عمل می کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محققان سوئدی دریافته اند Propionibacterium acnes پروتئینی موسوم به RoxP ترشح می کند که از پوست در مقابل باکتری های دخیل در بروز مشکلات پوستی محافظت می کند.

مهم تر آنکه، RoxP از پوست در مقابل آسیب ناشی از استرس اکسایشی ناشی از باکتری های اکسیژن واکنشی نیز حفاظت می کند. اشعه ماوراءبنفش خورشید علت شایع فشار اکسایشی بر پوست است.

این باور وجود دارد که فشار اکسایشی در بروز برخی بیماری های پوستی نظیر اگزما، پسوریازیس و سرطان پوست نقش دارد.

طبق این مطالعات، تاثیر حفاظتی RoxP به اندازه آنتی اکسیدان های نظیر ویتامین های C و E قوی است.

رالف لود، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه لاند سوئد، در این باره می گوید: «این پروتئین برای بقای باکتری بر روی پوست مهم است. باکتری با ترشح پروتئین RoxP محیط زندگی خود را بهبود می بخشد که البته این کار برای ما هم مفید است.»

به گفته لود، Propionibacterium acnes بر روی پوست افراد دارای آکنه و بدون آکنه یافت می شود اما میزان آن بر روی پوست متفاوت است و در نتیجه میزان پروتئین RoxP هم متفاوت خواهد بود.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha