رییس مركز بهداشت روانی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به این كه بالغ بر 200 هزار نفر از ایثارگران از بیماری‌های اعصاب و روان رنج می‌برند، از برنامه بنیاد برای گسترش مراكز و بیمارستان روزانه به جای آسایشگاه‌های شبانه‌روزی خبر داد.

200هزارنفر ازایثارگران ازبیماری‌های اعصاب وروان رنج می‌برند

دكتر محمد اسماعیل علیپور ، افزود: در حال حاضر در بسیاری از كشورهای دنیا، به دلیل مزایای مراكز درمانی روزانه، پذیرش روزانه بیماران اعصاب و روان در چنین مراكزی رو به گسترش است.

وی در خصوص مزایای پذیرش این بیماران در مراكز روزانه گفت: بیماران اعصاب و روان طی صبح تا بعد از ظهر در این مراكز نگهداری و از خدمات درمانی بهره‌مند می‌شوند تا از مضرات بستری طولانی مدت در بیمارستان در امان باشند؛ در عین حال از ایجاد مشكلات احتمالی برای خانواده‌ ایشان جلوگیری شود.

علیپور با اشاره به این كه بنیاد شهید تنها موسس این مراكز در كشور است، یادآور شد: تاكنون سه مركز روان درمانی روزانه توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان‌های فارس، خوزستان و آذربایجان شرقی تاسیس شده است.

رییس مركز بهداشت روانی بنیاد شهید با بیان این كه سه سال قبل طرح تاسیس بیمارستان‌های روزانه به بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه شد، مشكل تامین اعتبار را مهمترین مانع از به سرانجام رسیدن این طرح عنوان كرد و افزود: با توجه به برنامه بنیاد برای تاسیس مراكز جامع توانبخشی در اكثر مراكز استان‌های كشور، برنامه ویژه‌ای برای دو منظوره كردن این مراكز و استقرار مراكز نگهداری روزانه در كنار مراكز جامع توانبخشی در نظر گرفته شده است تا با حداقل اعتبار بتوان این گونه خدمات را به جانبازان اعصاب و روان ارائه داد.

علیپور در پایان از تاسیس یك مركز درمانی روزانه ویژه جانبازان اعصاب و روان در استان تهران تا پایان سال جاری خبر داد و به ایسنا گفت: با توجه به مشكل فضای فیزیكی در تهران، در حال حاضر به دنبال بررسی و انتخاب یكی از فضاهای موجود برای تاسیس این مركز هستیم.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha