بر اساس اعلام روابط عمومی مركز پزشكی حج و زیارت جمعیت هلال احمر طی دو ماه نخست سال جاری حدود 40 هزار نفر از زایران ایرانی در عراق ویزیت شدند.

ویزیت40هزار زایر ایرانی درعراق طی2ماه ابتدایی امسال

محمد اینانلو گفت: طی دو ماه نخست سال جاری مركز پزشكی حج و زیارت مستقر در عراق با برخورداری از سه درمانگاه در كربلای معلی، دو درمانگاه در نجف اشرف و یك درمانگاه در شهر مقدس كاظمین خدمات درمانی لازم را به زائرین ایرانی ارائه كرده است.

وی با تاكید بر اینكه زائران ایرانی در عراق هیچ نگرانی بابت خدمات بهداشتی و درمانی نداشته باشند، افزود: این مركز در دو ماه گذشته با اعزام 30 پزشك، هشت پرستار، چهار كارشناس بهداشت محیط، چهار كارشناس تغذیه و چهار تكنسین آزمایشگاه در دو سطح بهداشتی و درمانی خدمات لازم از جمله ویزیت عمومی، دیالیز، تزریقات، نوار قلب، پانسمان، جراحی موضعی و ... را ارایه كرده است.‌

به گفته وی، از میان بیماران ویزیت شده توسط پزشكان مركز پزشكی حج و زیارت جمعیت هلال احمر 133 مورد به بیمارستان‌های عراق و هشت مورد نیز به ایران اعزام شده‌اند.


وی همچنین در تشریح گزارش عملكرد مراكز درمانی مستقر در عراق، گفت: كارشناسان بهداشت محیط این مركز در این دو ماه تعداد 923 مورد از مراكز اقامتی زائران ایرانی در كربلای معلی، نجف اشرف و كاظمین بازدید بهداشتی داشته و تعداد 68 فقره گزارش این بازدیدها را به نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق تحویل داده‌اند. بر اساس این گزارش، تعداد 317 مورد مراجعه به آزمایشگاه‌های مراكز درمانی در عراق بوده كه منجر به انجام 722 مورد آزمایش از زائران ایرانی شده است.

اینانلو ادامه داد: سرماخوردگی، ‌گرمازدگی، اسهال و عرق سوز شدن بیشترین علت مراجعه زائران به درمانگاه‌های این مركز در عراق است.

مدیر روابط عمومی مركز پزشكی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به نقش مدیران كاروان‌ها در كاهش آسیب‌های جسمی زائران، گفت: همانطور كه قبلا در اطلاعیه‌های این مركز آمده مدیران كاروان‌ها نباید زائران را در ساعات شلوغ روز از مراكز اقامتی خود خارج كنند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha