شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 199185

همه ما کم و بیش خوانده ایم و شنیده ایم که صبحانه مهم ترین وعده غذایی در طول شبانه روز است؛ اما به نظر شما بهترین انتخاب برای این وعده چیست؟ فکر می کنید چه مواد غذایی می توانند انرژی و هوشیاری ما را برای ادامه روز حفظ کنند؟

برای افزایش هوش صبحانه بستنی بخورید

سلامت نیوز: همه ما کم و بیش خوانده ایم و شنیده ایم که صبحانه مهم ترین وعده غذایی در طول شبانه روز است؛ اما به نظر شما بهترین انتخاب برای این وعده چیست؟ فکر می کنید چه مواد غذایی می توانند انرژی و هوشیاری ما را برای ادامه روز حفظ کنند؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی، اغلب افراد در مواجه با سوالاتی از این دست به پاسخ هایی مانند: تخم مرغ، گردو، مربا، پنیر و کره روی می آورند غافل از اینکه کلید حل این معما در دست بستنی است. احتمالاً در نظر شما هم بعیدترین و دورترین گزینه ممکن بستنی است؛ اما واقعیت این است که هیچ چیزی جای یک بستنی را برای شروع روز نمی گیرد. بنا بر یافته های به دست آمده از آخرین مطالعات محققین ژاپنی، آن دسته افرادی که بستنی را برای صبحانه انتخاب می کنند هوش بیشتری نسبت به دیگران دارند.

بر این اساس، بستنی واکنش مغز برابر محیط پیرامون را تسریع می کند و موجب کاهش اختلالات ذهنی می شود. در واقع، خوردن یک عدد خنک در ابتدای هر صبح قدرت مغز برای پردازش اطلاعات جدید را افزایش می دهد. علاوه بر این، بستنی با جلوگیری از کاهش طول موج آلفا مغز را هوشیار و بیدار نگاه می دارد. این خوراکی خنک و لذت بخش می تواند عنوان شوک اول صبح را به خود اختصاصی دهد، شوکی مفید که با کاهش دمای مغز و یخ کردن آن موجب عملکرد بهتر آن در طول روز می شود.

بنابراین، اگر می خواهید روزی شاداب را آغاز کنید و حداکثر بهره برداری از قوای ذهنی خود را داشته باشید مصرف یک عدد بستنی در ابتدای هر صبح را فراموش نکنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha